در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

ایجاد بی عدالتی آموزشی با حضوری شدن کلاس های مدارس در شهرهای کم خطر / ۹۴ درصد دانش آموزان واکسینه شدند

۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۰۸:۲۴:۵۰
کد خبر: ۱۳۰۰۸۴۷
ایجاد بی عدالتی آموزشی با حضوری شدن کلاس های مدارس در شهرهای کم خطر / ۹۴ درصد دانش آموزان واکسینه شدند
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: حضوری بودن چنین کلاس هایی نوعا باعث بی عدالتی نیز می شود چرا که زمانی که آزمون ها به صورت هماهنگ برگزار می شود نوعی ناهماهنگی در این زمینه پیش می‌آید.

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا اظهار کرد: دانش آموزان اگر در مدرسه به کرونا مبتلا نشوند در مکان های دیگر همچون بازار و... می توانند بیمار شوند چرا که این قشر از جامعه قرنطینه نیستند.

وی با بیان اینکه اولویت، دغدغه و هدف ما حفظ سلامت دانش آموزی و پیشگیری از ابتلا است، افزود: وزارت آموزش و پرورش مجری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است و آموزش و پرورش در این سه سال تابعیت کامل از دستورات ستاد داشته است.

ستاری فرد تصریح کرد: کرونا یک بیماری جهانی است و باید دید در کدام کشور ها مدارس همچنان تعطیل است؟

وی با اشاره به اینکه در پنج پیک گذشته و حتی پیک ششم آموزش و پرورش مقاومت نکرده است و هر تصمیمی گرفته شده است، تابع بوده است، افزود: در پیک ششم قرار شد ستاد های استانی برای بازگشایی مدارس تصمیم بگیرند که بازگشایی ها حضوری، مجازی و یا ترکیبی باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: ما علاوه بر اینکه نگرانی دانش آموزان و خانواده ها را در بازگشایی مدارس تأیید میکنیم باید این موضوع را دنبال کنیم.

ستاری فرد با بیان اینکه باید در آموزش های حضوری پروتکل های بهداشتی رعایت شود که شاهد ابتلا دانش آموزان نباشیم، تصریح کرد: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت دانش آموزان است و آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی ما از سلامت دانش آموزان بیشتر از جامعه بهداشت و درمان کشور است چرا معتقدیم دانش آموز اگر شاداب و سرحال باشد ما می توانیم فعالیت های تربیتی را بهتر منتقل کنیم، گفت: علاوه بر تعطیلی مدارس باید به مدیریت سایر بخش ها، تردد ها و... توجه کنیم.

وی ادامه داد: باید طوری تصمیم گیری شود که دانش آموزان در سایر فضا ها نیز مبتلا نشوند چرا که زمانی که دانش آموز مبتلا شود از آموزش های مجازی هم نمی‌تواند بهره مند شود.

ستاری فرد با بیان اینکه میزان واکسیناسیون نوبت اول دانش آموزان 12 تا 18 سال، 94 است، گفت: نوبت دوم تزریق واکسیناسیون این افراد حدود 86 درصد بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: واکسیناسیون فرهنگیان نیز به نسبت برای دز اول و دوم روند قابل قبولی داشته است همچنین تزریق نوبت سوم نیز به مدیریت وزارت بهداشت به خوبی در حال انجام است.

وی بیان کرد: آموزش ها برای دانش آموزان رشته های مهارتی و پایه دوازدهم به دلیل امتحانات نهایی و مهارت هادر برخی از نقاط به صورت حضوری برگزار می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: حضوری بودن چنین کلاس هایی نوعا باعث بی عدالتی نیز می شود چرا که زمانی که آزمون ها به صورت هماهنگ برگزار می شود نوعی ناهماهنگی در این زمینه پیش می آید چرا که برگزاری چنین آزمون هایی آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان را در پی دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که فرصت های برابر آموزشی را برای دانش آموزان خصوصا مقطع دوازدهم فراهم کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مطالبه برخی دانش آموزان و خانواده ها این است که افرادی که واکسن زدند و به خود مراقبتی رسیده است و می توان این امر را بهتر برای آن ها مدیریت کرد به مدرسه بروند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان هایی که آموزش حضوری وجود دارد امکان آموزشی مجازی نیز وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر نیز حضور دانش آموزان در مدارس با هماهنگی است و هیچ دانش آموزی در هیچ مقطعی مجبور به حضور در مدرسه نیست.

ستاری فرد افزود: کوچکترین علائم ابتلا دانش آموزان و خانواده ها گزارش شد و یا شناسایی شد باید طوری مدیریت شود که این گونه دانش آموزان در مدارس حضور پیدا نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز