در گفت‌وگو با برنا:

شهرستان های مرزی، بحرانی ترین نقاط از نظر اشتغال هستند/ تعداد بیکاران کشور بیشتر از آمار رسمی است

۱۴۰۱/۰۱/۱۳ - ۰۶:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۹۲۴
شهرستان های مرزی، بحرانی ترین نقاط از نظر اشتغال هستند/ تعداد بیکاران کشور بیشتر از آمار رسمی است
رستم پور گفت: در آمار ها ما تعدادی بیکار و تعدادی شبه بیکار داریم که نهاد های رسمی تنها افراد بیکار را می بینند که 2 میلیون و 400 هزار نفر هستند.

قاسم رستم پور رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار کرد:  نقاط محروم که دارای ظریب 9،8 و 7 هستند مشخص است و بحران اشتغال در آن جا وجود دارد .

وی با اشاره ممکن است نقطه ای فقیر باشد اما بحرانی اشتغال نباشد چرا که جمعیت سالمند بیشتری دارند و اکثرا شرایط اشتغال ندارند، افزود: دو مسیر برای پیدا کردن نقاط بحرانی اشتغال وجود دارد که یکی از آمار های ملی و دیگری ارتباط با استان هاست.

رستم پور گفت: به استاندار ها و ادارات کل استان های ابلاغ شده است که از نظر خودشان نقاط بحرانی اشتغال را اعلام کنند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال وزارت کار ادامه داد:  در آمار ها ما تعدادی بیکار و تعدادی شبه بیکار داریم که نهاد های رسمی تنها افراد بیکار را می بینند که 2 میلیون و 400 هزار نفر هستند.

وی بیان کرد: افراد شبه بیکار کسانی هستند که کم درآمد، ناقص ناپایدار و.. هستند که این افراد شاغل اند اما یا درآمد کافی ندارند و یا نا امید از یافتن کار است که حتی این افراد هم در خانواده بیکار حساب می‌شوند.

رستم پور افزود: افرادی هستند که خواسته بیکار اند و جز آمار رسمی حساب نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستانی را رفتیم که خانم‌ها سرگذر می ایستادند که مثل کارگران کار کنند، افزود: چنین مواردی در آمار رسمی بیکار نیستند چون شاغل اند اما از نظر ماچنین وضعیتی از نوع موارد بحرانی اشتغال است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال وزارت کار بیان کرد: به شهرستان هایی که از نظر اشتغال اوضاع خوبی ندارند تیم کارشناسی می فرستادیم. در زمان استقرار وزارت خانه جدید به 46 شهرستان سفر کردیم و 208 بنگاه مشکل دار را مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر معمولا مناطق مرزی بیشتر با وضعیت بحرانی اشتغال مواجه اند چرا که دارای جمعیت قابل توجهی نیز هستند، افزود: 120 شهرستان و 16 استان مرزی داریم که نصف کشور را دربردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز