در صحن شورای شهر تهران مصوب شد

نام‌گذاری بخشی از بزرگراه شهید فهمیده به نام شهید حجازی

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۰:۴۹:۲۳
کد خبر: ۱۳۰۹۹۰۰
نام‌گذاری بخشی از بزرگراه شهید فهمیده به نام شهید حجازی
در جریان پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مصوبه جلسه کمیته نامگذاری شورای شهر را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اعضای  شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مصوبه جلسه کمیته نامگذاری شورای شهر را در دستور کار قرار دادند.

نرگس معدنی پور درباره اولین نامگذاری توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه شهید محمد حسین حجازی ۲۹ فروردین ماه سال جاری به شهادت رسیدند و به سالروز شهادت این شهید والامقام نزدیک هستیم، نخستین نامگذاری به ایشان اختصاص دارد.

وی افزود: در کمیته نامگذاری تصمیم بر آن شد بخشی از بزرگراه شهید فهمیده حدفاصله جناح تا آیت‌الله مهدوی‌کنی به نام سردار شهید سید محمد حسین حجازی نامگذاری شود.

معدنی پور ادامه داد: این بزرگراه ۲۳ کیلومتر است که هشت کیلومتر آن به نام شهید حجازی نامگذاری و ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده به نام شهید فهمیده خواهد بود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نامگذاری خیابان کیهان در محدوده خیابان مقدس اردبیلی در منطقه یک تهران به نام استاد دکتر پرویز کردوانی موافقت کردند.

معدن پور اظهار داشت: به پیشنهاد اعضای کمیته نامگذاری کوچه سوم در منطقه ۱۲ واقع در خیابان مجاهدین اسلام به نام شهید حسن اسماعیلی نامگذاری شد.

وی افزود: کوچه محقق در منطقه ۱۷ واقع در میدان ابوذر به نام شهید عباس زال، بوستان بی‌نام در منطقه ۱۷ واقع در خیابان شهید رشیدی به نام شهید حسن آسیایی، کوچه گلستان ششم در منطقه ۱۵ واقع در خیابان نبرد جنوبی به نام شهید فریدون لطفی، کوچه بوستان هشتم غربی در منطقه ۱۵ واقع در بلوار ابوذر به نام شهید حمید رضا سرمدیان و کوچه چهاردهم واقع در منطقه ۱۵ شهرک خاورشهر به نام شهید محمد جاور نامگذاری شد.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رأی خود مصوبات کمیسیون نامگذاری شورای شهر را تصویب کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز