قائمی در گفت‌وگو با برنا؛

عملکرد شهرداری در سال ۱۴۰۰ را نمی‌توانیم قضاوت کنیم/ روند کند توسعه ناوگان اتوبوسرانی در ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۳:۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۰۸۵۵
عملکرد شهرداری در سال ۱۴۰۰ را نمی‌توانیم قضاوت کنیم/ روند کند توسعه ناوگان اتوبوسرانی در ۱۴۰۰
عضو شورای شهر تهران گفت: به دلیل اینکه مدیریت شهری از نیمه سال 1400 بر عهده دوره جدید قرار گرفته خیلی نمی‌توانیم به عملکرد شهرداری در سال 1400 ایراد بگیریم.

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره اقدامات شورای شهر ششم در سال 1400، اظهار کرد: توسعه حمل و نقل عمومی برنامه اساسی این دوره شورای شهر از ابتدا بوده است و در لایحه پیشنهادی شهرداری به این موضوع توجه شده بود و شورا نیز بدون هیچ کم و کاستی از تمام ردیف‌های بودجه را تصویب کرد.

وی گفت: شورای شهر تهران به شهرداری برای سال اجازه داده در صورت تحقق بودجه، 10 هزار میلیارد تومان مازاد ردیف‌های پیشنهادی برای حمل و نقل عمومی هزینه کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر تهران اولویت در نظام حمل و نقل عمومی به تکمیل زیرساخت‌های آماده بهره برداری اما ناتمام شهر تهران اختصاص داده است بخشی از خطوط مترو آماده بهره برداری است و 90 درصد پیشرفت داشته که تاکید شده هرچ سریعتر بهره برداری شود.

قائمی افزود: کمبود شدید ناوگان اتوبوسرانی همواره مورد بحث بوده و مدیران شهرداری نیز قول‌هایی را داده اند اما تاکنون میزان تحقق چشمگیری در حوزه اتوبوسرانی را شاهد نبودیم از کمبود 6 هزار دستگاه اتوبوسی که از آن صحبت می‌شود فقط 200 تا 300 اتوبوس تامین شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم روند افزایش تعداد اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 1401 سرعت بیشتری بگیرد و تهران از این مضیقه خارج کند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مدیریت شهری از نیمه سال 1400 بر عهده دوره جدید قرار گرفته خیلی نمی‌توانیم به عملکرد شهرداری در سال 1400 ایراد بگیریم باید اجازه دهیم از آغاز سال 1401 چندماهی بگذرد بعد از آن قضاوت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما