معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

سلامت دانش آموزان در اولویت قرار دارد/ شرایط را به‌گونه‌ای فراهم می‌کنیم که آموزش حضوری به بهترین صورت، دنبال شود

۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۱۳۶۵۲
سلامت دانش آموزان در اولویت قرار دارد/ شرایط را به‌گونه‌ای فراهم می‌کنیم که آموزش حضوری به بهترین صورت، دنبال شود
کاظمی گفت: سلامت دانش آموزان در اولویت قرار دارد و همه شرایط را به‌گونه‌ای فراهم می‌کنیم که آموزش حضوری به بهترین صورت، دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس از روز 14 فروردین آغاز خواهد شد و در همین راستا، جلسات متعددی برگزار و زمینه‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور تمام دانش آموزان در مدارس انجام شده است.

کاظمی افزود: البته از اوایل سال تحصیلی 1401-1400، تقریبا 45 درصد مدارس به‌صورت حضوری برگزار شد و هنرستان ها هم با توجه به اهمیت توسعه شایستگی‌های فنی 100 درصد آموزش حضوری داشتند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با ابراز اینکه دانش‌آموزان و اولیای آنها نسبت به آموزش حضوری اشتیاق دارند، بیان کرد: میانگین نمرات در آموزش مجازی طی سال گذشته نشان داد که با افت تحصیلی مواجه هستیم بنابراین تلاش داریم تا پایان زمان آموزش که اردیبهشت‌ماه است، افت تحصیلی ناشی از دوران کرونا را جبران کنیم.

کاظمی درباره جزئیات حضور دانش‌آموزان در مدارس خاطرنشان کرد: طبق آخرین جلسه برگزار شده برای مراقبت از سلامت دانش آموزان در مدارس، رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تهویه کلاس‌های درس در دستور کار مدارس قرار دارد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی حضوری مدارس، تابع ستاد ملی کرونا است. تا زمانی که ستاد ملی کرونا تصمیم‌ بر تغییر روند آموزش نگرفته باشد آموزش به صورت حضوری تداوم دارد و اگر دانش‌آموزی علائم بیماری داشته باشد یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای باشد، می‌تواند با تأیید پزشک، مورد استثنا قرار گیرد.

وی درباره افزایش طول مدت سال تحصیلی گفت: در اسفند مکاتبه‌ای با وزیر داشتیم تا با توجه به افت تحصیلی طول مدت آموزش افزایش یابد اما هنوز این موضوع در شورای‌عالی آموزش و پرورش به تصویب نرسیده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان برای حضور در کلاس درس اظهار کرد: 95 درصد معلمان دُز اول و بیش از 90 درصد دز دوم را دریافت کردند با وجود این، استفاده از ماسک در ساعات درسی و تفریح ضرورت دارد.

کاظمی در پاسخ به این پرسش که آیا این مصوبات برای مدارس غیردولتی هم برقرار است یا خیر، گفت: این مصوبه برای تمام مدارس اجرایی است ضمن اینکه قبل از تعطیلات نوروزی به ‌جز 7 درصد مدارس که کاملاً غیرحضوری بودند سایر مدارس، آموزش حضوری یا تلفیقی داشتند.

وی با اشاره به تجربه سایر کشورها در بازگشایی مدارس با توجه به کرونا بیان کرد: تمام نهادهای بین‌المللی تأکید بر آموزش حضوری دارند و حتی در کشورهای دیگر آموزش حضوری در سال تحصیلی گذشته برقرار بود، ما هم این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهیم که سلامت دانش آموزان در اولویت قرار دارد و همه شرایط را به‌گونه‌ای فراهم می‌کنیم که آموزش حضوری به بهترین صورت دنبال شود.

انتهای پیام/

نظر شما