جاذبه های توریستی زمینه ساز احداث تاسیسات گردشگری/ برنامه ریزی ستاد سفر برای تعطیلات عیدفطر

۱۴۰۱/۰۱/۱۶ - ۰۷:۲۹:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۵۰۷۰
جاذبه های توریستی زمینه ساز احداث تاسیسات گردشگری/ برنامه ریزی ستاد سفر برای تعطیلات عیدفطر
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ستاد سفر قرار نیست تعطیل شود. از امروز جلسات ستاد با موضوع ارزیابی نوروز و موضوع عیدفطر با استان های مختلف برگزار خواهد شد.

سیدمصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار کرد: فشار روی مردم برای سفر را باید کاهش دهیم تا در تعطیلات مختلف امکان سفر برای آنان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری در بحران برای ساخت تاسیسات گردشگری کار اشتباهی است گفت:باید برنامه ریزی کنیم از ظرفیت و تاسیسات گردشگری موجود در توزیع زمانی و مکانی سفر به درستی استفاده کنیم همچنین افراد باید برای سفر خود برنامه ریزی کنند تا جاذبه های جدید را تجربه کنند.

فاطمی افزود: در کنار ایجاد تاسیسات گردشگری نیازمندیم که جاذبه ها را تقویت و معرفی کنیم و اگر این امر محقق شود میتوانیم تاسیسات را نیز تقویت کنیم همچنین باید در نظر داشت که وظیفه تاسیسات گردشگری ایجاد جاذبه نیست و این امر بر عهده ماست.ما باید برنامه ریزی کنیم تا تناوبی در مسافرت داشته باشیم تا اینکه بخواهیم صرفا زیرساخت ایجاد کنیم.

 مدیرکل دفتر توسعه گردشگری درباره وضعیت تاسیسات گردشگری از جمله پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی بیان کرد: در بسیاری از نقاط سرویس های بهداشتی ایجاد شده در این دو ساله کرونا تخریب شده بودند و ما باید در این مدت کوتاه این ظرفیت ها را قابل استفاده می کردیم و بخشی از آن را با کمک شهرداری ها، فرمانداری ها و استانداری ها درست کردیم.

وی ادامه داد: ما پس از ساخت تاسیسات، آن ها را رها کردیم در حالیکه باید در اختیار بخش خصوصی قرار می دادیم اینکه ما بسازیم و امکانات برای حفظ آن نداشته باشیم خوب نیست بلکه باید در ابتدا تناوبش را در نظر بگیریم تا اینکه به لزوم ساخت زیرساخت ها توجه داشته باشیم.

فاطمی با تاکید بر اینکه درباره آموزش و پرورش تصمیم درستی گرفتیم خاطرنشان کرد: در این خصوص هم سامانه ایجاد نشد هم اینکه به عنوان ظرفیت اضطرار از آن استفاده شد علاوه براین به بحران نخوردیم و آموزش و پروش هم رقیب تاسیسات گردشگری نشد. این امر حاصل مشورت های مطلوب از مدیران سابق بوده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلیدرباره فعالیت های ستاد سفر در طول سال گفت: ستاد سفر قرار نیست تعطیل شود. از امروز جلسات ستاد با موضوع ارزیابی نوروز و موضوع عیدفطر با استان های مختلف برگزار خواهد شد. اینکه امسال ستاد سفر تبدیل به مرکز مدیریت سفر شد بسیار مهم بود همچنین حضور دستگاه ها در کنار یکدیگر باعث شد تا به محض وقوع مشکل آن را حل کنند و مدیریت بحران انجام دهند و این امر در کاهش مخاطرات سفر بسیار موثر بوده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز