سرانجام توقف فعالیت پتروشیمی در میانکاله چه شد؟

۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - ۱۵:۰۱:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۸۰۹۲
سرانجام توقف فعالیت پتروشیمی در میانکاله چه شد؟
مدیر کل محیط زیست استان مازندران گفت: تولیت منابع ملی در خارج از مناطق 4گانه تحت مدیریت محیط زیست طبق مواد 2 و3 و55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع مصوب سال 46 با مجموعه منابع طبیعی است اگر هرگونه دخل و تصرفی صورت گیرد باید منابع طبیعی پیگیری کند اگر داخل مناطق 4گانه باشد قطعا این مسئولیت با محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این روز ها طرح احداث پتروشیمی در نزدیکی تالاب میانکاله حرف و حدیث هایی را ایجاد کرده است. در این راستا 2 روز پیش رئیس جمهور به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دستور داد تا احداث پتروشیمی میانکاله متوقف شود اما برخی از خبر ها و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن است که ساخت و ساز در این طرح ادامه دارد.

بعد از مشاهده میدانی و پیگیری این موضوع توسط خبرنگاران در منطقه حسین آباد بهشهر و برقراری ارتباط حصار هایی را مشاهده شده است که در آن کامیون ها و تراکتور ها پارک شدند و آماده سازی کاشت 40هزار گونه اکالیپتوس درحال انجام است علاوه براین عملیات های آبیاری در حال انجام است.

حسین پور معاون منابع طبیعی بهشهر در این زمینه گفت: نامه امروز به ما ابلاغ شد و سپس به افراد اعلام کردیم که  عملیات اجرایی را متوقف کنند و آنان نیز کار را تعطیل کردند و با توجه به این نامه حق هیچ گونه فعالیتی را در این سایت ندارند.

وی افزود: با توسعه مخالف نیستیم اما ضوابط زیست محیطی باید رعایت شود و حقوق عرفی دامداران نیز باید پرداخته شود چون این نواقص وجود داشت سازمان به ما نامه زد و ماهم دستور توقف کار را صادر کردیم.

دامداران نیز ضمن اظهار نارضایتی از  فعالیت در زمین های 90 هکتاری گفتند: ساعاتی قبل 150نفر از مردم در این مکان حضور داشتند و درخواست توقف فعالیت را می کردند اما ادامه فعالیت را متوقف نمی کردند. در حال حاضر نیز کار اجرایی فنی را متوقف کردند اما آبیاری همچنان ادامه دارد.

ابراهیمی مدیر کل محیط زیست استان مازندران در این زمینه گفت: تولیت منابع ملی در خارج از مناطق 4گانه تحت مدیریت محیط زیست طبق مواد 2 و3 و55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع مصوب سال 46 با مجموعه منابع طبیعی است اگر هرگونه دخل و تصرفی صورت گیرد باید منابع طبیعی پیگیری کند اگر داخل مناطق 4گانه باشد قطعا این مسئولیت با محیط زیست است.

وی افزود: اینجا خارج از مناطق 4گانه تحت مدیریت محیط زیست است اما برای بحث احداث پتروشیمی قطعا منتظر نظر نهایی سازمان محیط زیست خواهیم  ماند چون طرح هایی مانند پتروشیمی ازجمله طرح هایی هستند که ارزیابی زیست محیطی شان  به استان ها تفویض اختیار نشده و در ستاد ملی بررسی می شود همچنین اگر ساخت و ساز ادامه داشته باشد گزارش ها را اعلام خواهیم کرد و پیگیری ضوابط را منابع طبیعی انجام خواهد داد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز