به پیامک های تور لحظه آخری اعتماد نکنید

۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۰۴:۳۲:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۱۷۵۱
به پیامک های تور لحظه آخری اعتماد نکنید
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: توصیه ما این است مسافران به صورت حضوری یا مجازی از طریق سایت های معتبر خرید کنند تا در فرودگاه و هنگام پرواز از تقلبی بودن بلیط خود مطلع نشوند.

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره آسیب های وارد شده به این صنعت در دوران کرونا اظهار کرد: در دوران کرونا سرمایه های انسانی را در صنعت گردشگری از دست دادیم و آنان جذب فعالیت های دیگر شدند و این یکی از بزرگترین لطماتی بود که به صنعت گردشگری وارد شد.

وی افزود: در این دوران بسیاری از دفاتر از گردانه صنعت گردشگری خارج شدند و 50درصد دفاتر و آژانس های هواپیمایی از صنعت گردشگری حذف شدند و در حال حاضر وجود خارجی ندارند.

رفیعی با اشاره به رشد صنعت گردشگری در نوروز 1401 گفت: در این دوران نسبت به سال 1400 حدود 40 درصد رشد داشتیم اما نسبت به سال 98 و 97 رشدی نداشتیم و این امر به معنای احیای دفاتر نیست و ضرر و زیان گذشته جبران نشده است اما دفاتر در نوروز 1401 توانستند امورات خود را اداره کنند. همین که دفاتر بتوانند امرار معاش کنند و خودشان را در شرایط موجود حفظ کنند تا بیش از این ریزش نداشته باشیم برای ما سود به شمارمی آید.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ادامه داد: پس از کاهش تب کرونا شروع نسبتا خوبی داشتیم و با مدیریت درست صنعت گردشگری اقتصاد جامعه متحول خواهد شد و در مویرگ های صنعت گردشگری خون به گردش درمی آید همچنین با استمرار این امر امیدواریم تابستان خوبی را در پیش رو داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اقدامات آژانس ها برای معرفی جاذبه های گردشگری برای مسافران چه بوده است عنوان کرد: آژانس ها باتوجه به مقصد انتخابی مسافران و برای اطمینان خاطر آنان تمام توان خود را به کار می گیرند تا نقاط مختلف را به خوبی معرفی کنند و مسافران خود را راضی نگه داشته و  آنان را حفظ کنند تا افراد لذت بیشتری از سفر خود ببرند. مسافران مقصدی که میخواهند انتخاب کنند با چشم باز از طریق دفاتر می تواند آشنایی کامل را نسبت به آن پیدا کند.

رفیعی درباره فعالیت آژانس ها برای جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز بیان کرد: آژانس ها باتوجه به مسافران و سفرهای 3تا 5روزه برنامه ریزی های متعدد می کنند و برای حفظ مسافر و منافع خود مقاصد جدیدی را معرفی می کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره ارسال پیامک های حاوی تورهای لحظه آخری خاطر نشان کرد: روزی نیست که گلایه از ارباب رجوع نسبت به خرید های این چنینی نداشته باشیم این درحالیست که اگر ارباب رجوع به دفاتر مورد اعتماد مراجعه کنند شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود چراکه دفاتر نمی توانند از ارائه خدمات سر باز بزنند.

وی در پایان تصریح کرد: توصیه ما این است مسافران  به صورت حضوری یا مجازی از طریق سایت های معتبر خرید کنند تا در فرودگاه و هنگام پرواز از تقلبی بودن بلیط خود مطلع نشوند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز