حمایت دولت موتور محرکه شرکت های دانش بنیان/ دغدغه صدور مجوز برای شرکت های دانش بنیان رفع می شود

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۰۴:۰۳:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۲۹۵۴
حمایت دولت موتور محرکه شرکت های دانش بنیان/ دغدغه صدور مجوز برای شرکت های دانش بنیان رفع می شود
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی کمتر به آنان اعتماد کنند و به نوعی آن هارا سربار خود می دانند به همین علت در ابتدا باید بخش دولتی در حمایت از آنان گام بردارد و تحت عنوان شتاب دهنده پای کار بیایند

احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباه طرح حمایت مجلس از شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: مجلس در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان و شعار  سال قانونی را به نام جهش تولید دانش بنیان آماده کرد. آخرین اقدامات این قانون هفته گذشته در مجلس انجام شد و چند ایرادی که شورای نگهبان گرفته بود رفع شد.

وی افزود: این قانون 20 ماده دارد  و تمام ساز و کار های حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق در نظر گرفته شده و موانع از سر راه برداشته شده همچنین تسهیلات متعددی برای شرکت ها در نظر گرفته شده و ساز و کار هایی که برای پشتیبانی معاونت علمی لازم بوده در نظر گرفته شده است.

فلاحی درباره برنامه مجلس برای شرکت های خلاق بیان کرد: برخی موارد  از جمله شرکت های خلاق قانون نداشتند چراکه در دانش بنیان ها گنجانده نمی شوند اما در این قانون به آنان توجه شده است همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری نیز تحت عنوان خانه های شرکت خلاق در استان های مختلف به این امر توجه می کند علاوه براین ظرفیت های مطلوبی در پارک های علم و فناوری وجود دارد و جهش تولید صرفا در دانش بنیان صورت نمی گیرد.

 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قسمتی از جهش تولید در شرکت های خلاق صورت می گیرد گفت: قسمتی از شتاب دهنده ها که به شرکت های دانش بنیان کمک می کنند خودشان شرکت خلاق به شمار می آیند بنابراین این نکات در قانون دیده شده و تسهیلات بیشتری برای آنان در نظر گرفته شده است همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی در این خصوص حمایت هایی را انجام داده است.

وی درباره دغدغه اصلی شرکت های دانش بنیان عنوان کرد:بخش زیادی از دغدغه های شرکت های دانش بنیان در بحث صدور مجوز ها بوده که این امر در این قانون حل شده است. جایگاه شرکت های دانش بنیان و خلاق ویژه دیده شده و بیشتر نگاه بر این بود که متولی اصلی را معاونت علمی داشته باشد و متعهد در این کار بوده و پیگیری های مربوطه را انجام دهد.

فلاحی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه این شرکت ها چگونه اعتماد مخاطبان خود را به دست بیاورند خاطرنشان کرد: بخش خصوصی کمتر به آنان اعتماد کنند و به نوعی آن هارا سربار خود می دانند به همین علت در ابتدا باید بخش دولتی در حمایت از آنان گام بردارد و تحت عنوان شتاب دهنده پای کار بیایند و اینگونه با پشتیبانی دولت موتور آنان به حرکت دربیاید.

 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر واحد تولیدی دریابد که شرکت دانش بنیان با کمترین هزینه جهشی در تولید ایجاد می کند و کالای آن را به روز رسانی و مشتری را افزایش می دهد قطعا به این سمت می آیند اما اولین قدم را باید شرکت دولتی برای پشتیبانی  بردارند تا بخش خصوصی نیز ترغیب شود تا به این سمت بیاید.

وی در پایان تصریح کرد: مشکل بسیاری از شرکت های دانش بنیان ما عدم پشتیبانی توسط واحد های تولید و شتاب دهنده هاست که البته صندوق نوآوری می تواند به این امر کمک کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز