بزرگترین واحد تولیدی فرش دستباف استان مازندران تاسیس شد

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۰۵:۳۵:۴۵
کد خبر: ۱۳۲۵۵۵۴
بزرگترین واحد تولیدی فرش دستباف استان مازندران تاسیس شد
بنیانگذار قالی کلاردشت گفت: فرش کلاردشت فرشی کهن با قدمت ۴۰۰ ساله است که بیانگر فرهنگ و تاریخ مردمان کلاردشت است همچنین این فرش به صورت ذهنی بافته می‌شود.

عارف مشعشعی، بنیانگذار قالی کلاردشت، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره قدمت فرش کلاردشت اظهار کرد: فرش کلاردشت فرشی کهن با قدمت ۴۰۰ ساله است که بیانگر فرهنگ و تاریخ مردمان کلاردشت است  همچنین این فرش به صورت ذهنی بافته می شود و بافنده بدون هیچ نقشه و طرحی به صورت بداهه آنچه که از طبیعت بکر اطراف و فرهنگ خودش الهام گرفته را به اجرا در می آورد که سبب منحصر به فرد شدن این فرش می شود.

وی افزود: این فرش از متریال کاملا طبیعی و از پشم گوسفندان همین منطقه و رنگرزی گیاهی و طبیعی تولید می شود علاوه بر این مقاوم و ماندگار است که چندین دهه عمر مفید دارد و عایق رطوبت، سرما و گرماست.

مشعشعی با اشاره به اینکه فرش کلاردشت از سالیان گذشته در کشورهای آمریکایی و اروپایی محبوب بوده، بیان کرد: این فرش به صورت گسترده صادر می‌شده و بازتاب قابل توجهی داشته است. مجموعه ما با احیا فرش کلاردشت که رو به فراموشی و نابودی بود موفق به تاسیس بزرگترین واحد تولیدی فرش دستباف استان مازندران شد و ما مفتخریم از اولین و تنها برند تجاری فرش دستباف کلاردشت به نام قالی کلاردشت را رونمایی کنیم و تنها سایت تخصصی فروش فرش صادراتی کلاردشت را به عموم مردم معرفی کنیم.

وی درپایان درباره اشتغالزایی این واحد گفت: واحد ما تازه شروع به فعالیت کرده و در حال عضوگیری است که ۶۴ نفر پتانسیل اشتغال‌زایی دارد و در حال حاضر صادرات به کشورهای آلمان و کانادا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز