در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

کشت ماریجوانا و جولان شکارچیان عامل عدم احیای تالاب میانکاله

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۲۳:۰۴:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۷۰۷۱
کشت ماریجوانا و جولان شکارچیان عامل عدم احیای تالاب میانکاله
کارشناس محیط زیست گفت: درخصوص تالاب میانکاله در قدم اول باید دست درازی ها را متوقف کرد همچنین از کشت گیاهان اعتیاد آور جلوگیردی کرد برای مثال علف طبیعی آن منطقه از جمله سازیل و نازیل را می کنند وجای آن ماریجوانا می کارند.

اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره چگونگی احیا تالاب میانکاله اظهار کرد: درخصوص تالاب میانکاله در قدم اول باید دست درازی ها را متوقف کرد همچنین از کشت گیاهان اعتیاد آور جلوگیردی کرد برای مثال علف طبیعی آن منطقه از جمله سازیل و نازیل را می کنند وجای آن ماریجوانا می کارند.

وی افزود: خصومت بین سازمان حفاظت محیط زیست و شکارچی ها و صیادان باعث شده تا شاهد حوادث ناگواری باشیم برای مثال در استخرهای ماهی سم و نفت ریختند که این امر باعث از بین رفتن هزاران تن ماهی شد علاوه براین وجود این استخرهای ماهی میانکاله را تکه تکه کرده است.

کهرم بهره برداری از انارها را یکی دیگر از معضلات آن منطقه برشمرد و گفت: بهره برداری از انارها سالی4-5 میلیارد تومان درآمد دارد اما در فصول مختلف راه را باز می گذارند و مردم از این انارها می کنند و این رفت و آمد ها باعث تخریب و لگدکوب شدن میانکاله می شود.

کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه در منطقه میانکاله اتفاقات ناگواری از جمله آتش سوزی، سم پاشی و... وجود داشته است بیان کرد: برخورد شکارچی ها با مامورین سازمان حفاظت محیط زیست یکی دیگر از اتفاقات آن ناگوار در آن منطقه است چراکه در پناهگاه حیات وحش نباید شکار انجام شود اما برای شکارچی ها ، صیادها و شیلات پایگاه ایجاد کرده اند. متاسفانه این جا فقط روی کاغذ پناهگاه حیات وحش است و به طور علمی و محافظت شده از آن نگهداری نمی شود.

وی درپایان تصریح کرد:  مردم آن منطقه در آنجا دامداری و کشاورزی دارند بنابراین استقبالی از عدم چنین فعالیت هایی نمی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز