درحال بروز رسانی؛

ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ ۱۱ کشته و ۳۹ مصدوم تا این لحظه/ بازداشت ۱۰ نفر از مقصرین/ فوت مالک ساختمان

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۸:۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۳۳۲۲۹۳
ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ ۱۱ کشته و ۳۹ مصدوم تا این لحظه/ بازداشت ۱۰ نفر از مقصرین/ فوت مالک ساختمان
روز گذشته ساختمان 10 طبقه متروپل آبادان ریزش کرد و مصدومان زیادی را بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روز گذشته 2 خرداد ماه ساختمان 10 طبقه متروپل در آبادان فروریخت و حوادث زیادی را بر جای گذاشت. تا دیروز آمار فوتی‌های ناشی از این حادثه 5 نفر بود اما متاسفانه امروز این آمار افزایش پیدا کرده است. مالک و پیمانکار این ساختمان خاطی شناخته شده و بازداشت شدند. تعداد زیادی افراد در زیر آوار مانده‌اند و تیم ارزیاب هلال احمر درحال بررسی و نجات این افراد هستند.

جزئیات بیشتر اخبار روز گذشته را در اینجا بخوانید.

افزایش شمار جانباختگان آبادان

پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: متاسفانه تاکنون شمار کشته شدگان حادثه ساختمان متروپل آبادان به ۱۰ نفر رسیده است. 

وی افزود:جستجوها همچنان از سوی عوامل امدادی و تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

(ساعت 07:55 )

ناظر ساختمان "متروپل" یک ماه پیش اخطاریه داده بود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به صدور حدود ۵ هزار تذکر فنی به شهرداری‌های استان در مورد پروژه‌های مختلف، گفت: یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی در مورد وضعیت سازه پروژه به مالک و مراجع مربوطه داد.

(ساعت 08:01)

حضور وحیدی و رضایی در محل ریزش ساختمان متروپل

معاون اقتصادی رییس جمهور و وزیر کشور بامداد امروز در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور پیدا کردند و جلسه اضطراری تشکیل دادند.

(ساعت 08:31)

خروج همه مفقودان حادثه آبادان از زیر آوار

فرماندار آبادان بیان کرد: همه مفقودان حادثه ریزش ساختمان در آبادان از زیر آوار بیرون آورده شدند.

(ساعت 08:48)

رئیس مجلس: با کلیه مرتبطین و مسببین حادثه آبادان در هر سطحی برخورد قاطع صورت گیرد

قالیباف در نطق پیش از دستور، تصریح کرد: اینجانب جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه دلخراش ریزش ساختمان در حال احداث شهر آبادان را به مردم شجاع و شریف آبادان و خانواده های ایشان تسلیت می گویم.

وی افزود: دستگاه های مربوطه باید در سریع ترین زمان ضمن رسیدگی فوری به مصدومان بررسی دقیق علل وقوع این حادثه را در دستورکار قرار دهند و با کلیه مرتبطین و مسببین این حادثه دلخراش در هر سطحی برخورد سریع و قاطع صورت گیرد.

رئیس مجلس ادامه داد: ضروری است کمیسیون عمران مجلس موضوع را با کمک نمایندگان محترم آبادان بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه کنند.

(ساعت 09:07)

با متخلفان حادثه متروپل آبادان برخورد قاطع می‌شود

محسن رضایی معاون رئیس جمهور، گفت:  با متخلفان ساختمان متروپل آبادان بر خورد قاطع می شود و این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با پیمانکار، شهرداری و مالک این ساختمان و تمامی ناظرانی که بر این ساختمان نظارت نکردند باید به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای افرادی باشد که دست به چنین تخلفاتی می زنند.

رضایی افزود: امکانات و تجهیزات بیشتر امدادی به منطقه برای سرعت بیشتر عملیات آواربرداری ارسال شود.

(ساعت 09:30)

دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان گفت: حسین حمیدپور شهردار فعلی و دو شهردار قبلی در بین ۱۰ فرد دستگیر شده هستند.

وی ادامه داد: شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

(ساعت 10:27)

علت لغو اعزام هوایی آتش نشانان به آبادان​

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری گفت: روز گذشته به دلیل شدت گرد وغبار پرواز آتش نشانان به آبادان انجام نشد و نیرو‌های ارزیاب به صورت زمینی به سمت آبادان حرکت کردند و بامداد امروز به این شهر رسیدند و تا حدود یک ساعت دیگر هم تیم تجهیزات به این شهر خواهد رسید.

وی افزود: تعدادی دیگر از نیرو‌ها نیز در تهران هستند که در صورت مساعد شدن هوا با پرواز هوایی و در صورت باقی ماندن شرایط جوی به صورت زمینی به متروپل می‌روند.

( ساعت 10:30)

تعداد فوتی ها به ۱۱ نفر رسید 

با کشف یک جسد دیگر تعداد کشته ها به ۱۱ نفر رسید.

(ساعت 10:48)

تلاش هلال‌احمر برای دسترسی سریع‌تر به مصدومان احتمالی در زیرزمین ساختمان متروپل 

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر با تمام توان برای امدادرسانی در این سانحه حضور یافته است.وسعت حادثه ریزش ساختمان تجاری آبادان، سنگین است، سازه کاملا فروریخته و 32 نفر مصدوم و 11 جانباخته داشتیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تقسیم‌بندی خوبی در جلسه مدیریت بحران استانداری خوزستان با حضور وزیر کشور انجام شد. تیم‌های مختلفی در صحنه عملیات حضور دارند و همکاری دستگاه‌های امدادی خوب است. 

( ساعت 11:42)

ساختمان های دیگری مثل متروپل آبادان در خوزستان وجود دارد!

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان گفت: بناها و سازه ‎های مشابه متروپل آبادان در استان خوزستان وجود داشته و نامه‎ نگاری زیادی در این رابطه انجام شده است.

وی افزود: برای درمان اصلی اینگونه مشکلات باید تمامی مالکان و فعالان این حوزه بپذیرند که ایراداتی که نظام مهندسی به سازه می‎گیرد برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی است.

( ساعت12:16)

مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل در محل حادثه فوت کرد

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در گفت وگویی درمورد جزییات ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری -تجاری متروپل آبادان گفت: بازداشت شدگان این حادثه ۱۰ نفر شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران این پروژه هستند و در جهت برخورد با سایر متخلفان، دستور بازداشت تعداد دیگری نیز صادر شده است.

وی افزود: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد.

( ساعت 12:30)

احتمال ریزش قسمت دیگر ساختمان متروپل

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: محیط پیرامونی ساختمان متروپل بسیار خطرناک است، احتمال ریزش قسمت دیگری از ساختمان متروپل وجود دارد و شهروندان باید هر چه سریع تر محل را ترک کرده و حتی در ساختمان های خیابان امیری نیز حاضر نشوند تا میزان آسیب دیدگان حادثه افزایش پیدا نکند.

( ساعت 12:51)

جسد مالک متروپُل از زیر آوار بیرون کشیده شد

دادستان خوزستان گفت: بازداشت‌شدگان شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظرین این پروژه هستند.

(ساعت 13:10)

هویت جسد مالک ساختمان متروپل تایید شد 

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان اظهارکرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، دستور بازداشت نامبرده و تعدادی از متخلفین و مسببین حادثه از سوی مرجع قضایی صادر شده بود که تعدادی از آن‌ها بازداشت شده‌اند. 

وی افزود: باتوجه به‌ کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج مترو پل و یکی از متهمین اصلی پرونده در البسه‌ی یکی از قربانیان حادثه که غیر قابل تشخیص بوده، دستورات مقتضی جهت تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت فراجا و پزشکی قانونی صادر شد که در نهایت هویت وی مورد تایید قرار گرفت.

( ساعت14:34)

زمان اتمام آواربرداری مشخص نیست

وزیر کشور گفت: مردم آبادان در منطقه حادثه حضور پیدا نکنند زیرا خطرناک است و کار برای مجریان حادثه سخت می‌شود.

وی افزود: حساسیت آواربرداری بالاست و زمان اتمام آن مشخص نیست.

(ساعت 14:57)

حبس ۵۰ نفر در زیر آوار ساختمان متروپل

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: طبق مشاهدات عینی همچنان ۵۰ نفر زیر آوار گرفتار‌ند که تلاش برای نجات آنها ادامه دارد.

در حال تکمیل...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز