پازل جذب تماشاچیان جام جهانی قطر تکمیل می شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۰۴:۲۷:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۲۱۸۵
پازل جذب تماشاچیان جام جهانی قطر تکمیل می شود
مدت زیادی به شروع مسابقات جام جهانی فوتبال باقی نمانده است. با توجه به اینکه این مسابقات در کشور قطر برگزار خواهد شد و ایران قصد میزبانی تعدادی از تماشاگران را دارد باید این فرصت را غنیمت شمرد و در این مدت باقی مانده به معرفی جاذبه های گردشگری پرداخت و از همه ظرفیت های موجود استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امروزه بسیاری از کشورهای جهان به طور کامل به اقتصاد گردشگری وابسته هستند همچنین گردشگری یکی از بهترین بخش‌هایی است که می‌تواند موجب رشد فراگیر، اشتغال‌زایی، کاهش فقر و تقویت توسعه پایدار شود.

 ایران از موقعیت جغرافیایی استراتژیک برخوردار است و در بین کشورهای خلیج‌فارس، اقیانوس هند و دریای خزر از طریق کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه به کشورهای عضو دریای سیاه به ویژه از طریق راه‌آهن برای ترانزیت کالا، پل ارتباطی دارد، از این ظرفیت می‌توان برای دسترسی آسان و قیمت مناسب در گردشگری استفاده کرد. 

مدت زیادی به شروع مسابقات جام جهانی فوتبال باقی نمانده است. با توجه به اینکه این مسابقات در کشور قطر برگزار خواهد شد و ایران قصد میزبانی تعدادی از تماشاگران را دارد باید این فرصت را غنیمت شمرد و در این مدت باقی مانده به معرفی جاذبه های گردشگری پرداخت و از همه ظرفیت های گردشگری استفاده کرد.

 توسعه سوشال مدیا  اثر بخشی بسیاری برای جذب گردشگر دارد. با توجه به کوتاهی زمان و نزدیک بودن رویداد جام جهانی اثر بخش ترین اقدام این است که دسترسی مخاطب خارجی را به اطلاعات تسهیل کنیم.

برای مثال می توان بستر های دیجیتال را برای معرفی صنایع دستی و آثار تاریخی با چند زبان که بیشترین مخاطب را در دنیا دارند مثل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی فراهم آورد علاوه براین باید پایشی از حضور گردشگر انجام شود و می توان با وضعیت شناسی که انجام میشود دریافت که کدام تیم ها بیشتر وارد کشور می شوند و طبق آن با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان محتوا را آماده سازی کرد.

شرایط صدور روادید برای شرکت‌کنندگان در جام‌جهانی فوتبال 2022

دولت نیز در حال آماده سازی زیرساخت از جمله رفع موانع روادید است. در این راستا علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شرایط صدور روادید برای شرکت‌کنندگان در جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت امور خارجه به منظور اطلاع‌رسانی نهادهای ذیربط و آگاهی‌بخشی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالان گردشگری، شرکت‌های حمل و نقل، خطوط هوایی و نیز اتباع خارجی متقاضی شرکت در رویداد یاد شده و تارنمای نمایندگی و هر جامعه هدفی که زمینه سفر آنان به کشور وجود دارد، اعلام شده است.

وی افزود: در دستور‌العمل مذکور آمده است، اتباع کشورهایی که تیم‌های فوتبال آنان موفق به صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شده است، می‌توانند درخواست روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) کنند. شرایط این بخش ثبت درخواست روادید جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شده است.

ایجاد اپلیکیشن های متعدد، فعال کردن بخش خصوصی با هماهنگی و نظارت دولت به کمک جوانان فعالی که اگر امکانات لازم به آنان داده شود می توانند اپلیکیشن های متعدد را جهت رونق گردشگری الکترونیک فراهم کنند از جمله گام هایی است که می توان در این زمینه به درستی برداشته شوند همچنین عموم مردم که به اینترنت دسترسی دارند نیز می توانند در این زمینه کمک شایانی کنند و اطلاع رسانی ارزانتر، سریعتر و بهینه تر را در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار دهند.

لزوم توجه به گردشگری خوراک

توجه به گردشگری خوراک یکی دیگر از عوامل مهم جذب گردشگران خارجی است. زهرا لاریجانی کارشناس گردشگری خوراک معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره جذب تماشاگران جام جهانی به وسیله گردشگری خوراک اظهار کرد: معرفی و ارائه غذاهای ایرانی به تماشاگران جام جهانی قطر با توجه به ترکیب حدودی تیم های حاضر در جام جهانی قطر که جمعا۳۲ تیم است در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۱۴ تیم از اروپا، پنج تیم از آفریقا، پنج تیم ازآمریکای جنوبی، پنچ‌ تیم از آسیا، دو تیم آمریکای شمالی مرکزی، یک تیم از اقیانوسیه درجام جهانی قطر شرکت می‌کنند و با توجه به آن برنامه هایی را انجام داده ایم.

کارشناس گردشگری خوراک ادامه داد: طبق بررسی‌ها تماشاگران آمریکای جنوبی علاقه زیادی به تور ها و جاذبه های گردشگری، ورزشی تفریحی و پیست های اسکی دارند. تهران (پیست اسکی دیزین)، شیراز( پیست اسکی سپیدان)و... مسیرهای این گردشگران خواهند بود که ارائه غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی قطعاً در جذب و ماندگاری این گردشگران اثرات قابل توجهی خواهد داشت.

عوامل متعددی برای حضور تماشاچیان جام جهانی قطر تاثیر گذارند. از جمله آنان رایزنان فرهنگی سفارتخانه‌های ایران در کشورهای حاضر در جام‌جهانی ، سامانه‌های معرفی تورهای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی بهترین مبلغان تورهای گردشگری به گردشگران و تماشاگران تیم های حاضر در جام جهانی هستند.

 در این محدودیت زمانی باید از امکانات و مزیت های کشور استفاده کرد و همه استان های میزبان لازم است تا تمام توان خود را به کار ببرند چراکه ظرفیت توسعه گردشگری در کشور وجود دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز