تاکید بر شایسته پروری و بهره گیری از نیروهای جوان و خلاق در نظام سلامت

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۲:۴۳:۵۶
کد خبر: ۱۳۴۳۳۸۴
تاکید بر شایسته پروری و بهره گیری از نیروهای جوان و خلاق در نظام سلامت
معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تاکید بر شایسته پروری و بهره گیری از نیروهای جوان و خلاق در نظام سلامت، گفت: تشخیص به موقع و به روز رسانی نیازها در نظام سلامت و توجه به تقویت عناصر مدیریتی و انتقال فرآیند و مفاهیم آن به آیندگان، بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت  در افتتاحیه دوره آموزشی مدیریت اثر بخش در پرستاری، ضمن تاکید بر اهمیت تشخیص نیازهای مدیریتی با توجه به سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه های مختلف زندگی، اظهار کرد: تشخیص به موقع این نیازها که باید مبتنی بر هنر کار کردن برای مردم و با مشارکت مردم باشد، در عرصه نظام سلامت به ویژه در پرستاری اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 
معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر تقویت عناصر مختلف علم مدیریت، افزود: بهره گیری از منابع موجود از جمله نیروی انسانی و بکارگیری آن به بهترین شکل با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله ابزار قدرتمند ارتباطات و فناوری های نوین بسیار اثربخش خواهد بود. لذا، صرف پرداختن به موضوعات مالی و معیار قراردادن پول در تصمیم گیری ها لزوما خروجی موفقی نخواهد داشت، چنانچه در دوره های مختلف، چنین تجارب ناموفقی وجود داشته است.
 
وی با تاکید بر کاهش استرس و توجه به اصول و مبانی اخلاقی در مدیریت، تصریح کرد: توجه به شایسته پروری و جانشین پروری و اعتماد به نیروهای جوان و خلاق، آینده نظام سلامت را تضمین می کند.
 
عبادی با بیان اینکه بیشترین شکایت ها در نظام سلامت شکایت های مرتبط با فرآیندهای ارتباطی است، تصریح کرد: مهارت های مدیریتی و فرآیندهای آن را باید آموزش ببینیم و به آیندگان منتقل کنیم.
 
گفتنی است، این دوره به همت دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری معاونت پرستاری برای کلیه مدیران پرستاری دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در قالب چهار دوره در تیرماه جاری با هدف توانمندسازی مدیران پرستاری در امر نظارت و ارزشیابی در دانشکده پرستاری و مامایی تهران برگزار در حال برگزاری است‌.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز