برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد شهید از ۱۲۰ به ۵۰ روز رسیده است

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۴:۲۷:۵۰
کد خبر: ۱۳۴۴۷۰۸
برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد شهید از ۱۲۰ به ۵۰ روز رسیده است
سرپرست اداره‌کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگوی زنده در شبکه‌های اجتماعی به سؤالات ایثارگران درخصوص کمیسیون‌های پزشکی بنیاد پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  سید حمیدرضا متقی سرپرست اداره‌کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص فرآیند برگزاری کمیسیون پزشکی گفت: این فرآیند از زمان ثبت درخواست آغاز شده و تا زمانی که رأی صادر شود ادامه دارد، البته این روند نسبت به سال‌های گذشته که حدود 120 روز طول می‌کشید کمتر شده و به 50 روز رسیده است و کاهش بیشتر این زمان در برنامه‌های بنیاد قرار دارد.

 
وی ادامه داد: در حال حاضر، به جز صورتجلسه‌ای که توسط پزشکان نوشته و مهر می‌شود، تمام فرآیند کمیسیون پزشکی به صورت الکترونیک است و در واقع با توسعه این سیستم الکترونیک زمان رسیدگی را کاهش داده‌ایم. برای ایثارگری که احراز و صورت سانحه جدید داشته و مدارک متقنی دال بر تشدید ضایعات دارد و یا مواردی این چنین دوره انتظار خاصی وجود ندارد و فرد در استان خود می‌تواند با مراجعه به پزشک معالج، در کمیسیون استان مربوطه شرکت کند.
 
سرپرست اداره‌کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ترتیبی اتخاذ شده است تا بتوانیم عدالت را برای همه به صورت یکسان رعایت کنیم و اولویت نیز با کسانی است که برای بار اول و یا پس از چند سال از کمیسیون پزشکی قبلی ثبت درخواست می‌کنند.
 
متقی در خصوص برگزاری کمیسیون پزشکی در شهرستان سردشت نیز گفت: تاکنون چند نوبت این کمیسیون برگزار شده و تعداد روزهای برگزاری نیز بیشتر از سایر کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و آخرین کمیسیون نیز در ماه گذشته برگزار شد که 600 نفر ویزیت شدند و هر سال هم یک یا دو کمیسیون برای این موضوع اختصاص یافته است.
 
وی تأکید کرد: افرادی که فرمانداری حضور آنها در زمان بمباران شیمیایی در سردشت را تائید کرده و اعلام می‌کند حضور این افراد توسط شورای تأمین استان و شهرستان تائید شده‌ است، ویزیت و بررسی می‌شوند و محدودیتی هم برای این کار نداریم و این عزیزان پس از اعلام و اخذ تائیدیه‌های مربوطه می‌توانند در کمیسیون پزشکی شرکت کنند.

انتهای پیام/
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز