شهرداری تهران انحصار میدان مرکزی میوه و تره بار را می شکند/ کاهش ۳۰ درصدی قیمت میوه و تره بار در ماه های آینده

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۲۳:۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۶۹۹۵
شهرداری تهران انحصار میدان مرکزی میوه و تره بار را می شکند/ کاهش ۳۰ درصدی قیمت میوه و تره بار در ماه های آینده
شهرداری تهران برنامه ریزی لازم را برای احداث چند سردخانه و سوله برای شکستن انحصار میدان مرکزی میوه و تره بار و قیمت گذاری های کاذب در آنجا داشته و در صورت بهره برداری از آن قیمت ها تا 30 درصد کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، یکی از انتقادات همیشگی تهرانی ها به وجود انحصار در قیمت گذاری میوه و تره بار در میدان مرکزی است؛ همیشه این سوال وجود دارد چرا کشاورز نمی تواند محصولش را به صورت مستقیم به دست مصرف کننده نهایی برساند؟ چرا دلالان شب هنگام تا بامداد همواره تعیین کننده قیمت میوه و تره بار پایتخت هستند؟

برای بررسی وضعیت میدان مرکزی میوه و تره بار با وسعت 270 هکتاری باید بدانیم که اقدامات اقتصادی در این میدان با گردش مالی بالایی برخوردار است؛ روزانه جمعیت 60 تا 100 هزار نفری در این میدان تردد می‌کنند؛ حجره های واقع در میدان مرکزی میوه و تره بار به افراد واگذار شده و شاید همین موضوع دلیلی بر افزایش دلالی ها و قیمت گذاری های کاذب و انحصاری شده است.

اما شهرداری تهران برای شکسته شدن انحصار میدان مرکزی میوه و تره بار و قیمت گذاری توسط دلالان برنامه ریزی لازم را در سالجاری داشته وحتی بخشی از اقدامات هم عملیاتی شده است.

میدان میوه و تره بار در روزهای پایانی سال

مدیران شهری در دوره جدید و برای کاهش قیمت میوه و تره و بار عزم خود را جزم کرده اند تا محصول را به صورت مستقیم از کشاورز خریداری کرده و مانع دلال بازی و اقدامات سودجویی عده ای شوند که تلاش می کنند هزینه بیشتری از جیب تهرانی ها بردارند.  

به دلیل انحصار میدان مرکزی میوه و تره تهران متاسفانه تعیین قیمت از سوی دلالان در شب هنگام و برای سودجویی بیشتر صورت می گیرد که می بایست اقدامات لازم و قاطعی برای رفع انحصار انجام شود.

برخی افراد هستند که سال های طولانی غرفه ها و حجره های میدان مرکزی میوه و تره بار را در اختیار داشتند و با استفاده از شیوه هایی که بلد بودند غرفه ها را در اختیار می گرفتند و حتی با تغییر دولت ها و مسئولان نیز پا بر جا هستند و به این طریق می توانند با اخلال در بازار به سود سرشاری دست یابند.

هیچ کس مخالف سود بردن افراد مختلف نیست اما بنا نیست این سود از جیب مردم برداشت شود؛ سود باید منصفانه باشد تا هم مصرف کننده و هم تولیدکننده منتفع شوند.

احداث یک سردخانه بزرگ در جنوب تهران از سوی شهرداری تهران یکی از این اقدامات است؛ مدیریت شهری تلاش کرده تا انحصار تاریخی قیمت گذاری و اقدامات گاها عجیب و خارج از انصاف عده ای فعالان میدان مرکزی میوه و تره بار تهران را از بین ببرد؛ به همین دلیل ساخت چند سردخانه کوچک و سوله هم عملیاتی شده است.

سردخانه

خرید محصولات تولیدی کشاورز به صورت مستقیم از سوی دستگاه های حاکمیتی و حتی شهری قطعا باعث شکسته شدن قیمت ها شده و میوه و تره بار با قیمت کمتری به دست مصرف کننده نهایی می رسد البته رضایت مردم هم افزایش پیدا می کند. همچنین با احداث سردخانه و سوله های بزرگ توسط شهرداری تهران و با حذف انحصار میدان مرکزی میوه و تره بار تهران زنجیره تولید تا مصرف کامل شده و قیمت های میوه و تره بار تا 30 درصد نسبت به قیمت فعلی میادین میوه و تره بار کاهش پیدا می کند.

بهتر است این را هم بدانیم که متاسفانه شهر تهران انبار و سردخانه بزرگ و اصلی کالای استراتژیک ندارد و فقط برخی شهرهای اطراف پایتخت چنین امکانی را دارند تا بتوانند برخی اجناس را در یک سردخانه بزرگ و استراتژیک دپو کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز