سلامت دومین موضوع مهم بازنشستگان پس از معیشت است

۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۶:۵۰:۵۳
کد خبر: ۱۳۵۵۴۸۴
سلامت دومین موضوع مهم بازنشستگان پس از معیشت است
رئیس فراکسیون سلامت سالمندان مجلس شورای اسلامی: مشکل بسیار مهم بازنشستگان بعد از مسائل معیشتی موضوع سلامت است.

به گزارش خبرگزاری برنا، نماینده مردم نوشهر و چالوس و رئیس فراکسیون سلامت سالمندان مجلس شورای اسلامی در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و تجلیل از برگزیدگان ملی گفت: مشکل دوم و البته بسیار مهم بازنشستگان بعد از مسائل معیشتی موضوع سلامت است.

آقای محمدعلی محسنی بندپی افزود: تکریم بازنشستگان تکریم بزرگان ما است که عمر و جوانی شان را برای این کشور گذاشتند.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی، نخستین بار فراکسیون سلامت سالمندان را تشکیل داده ایم گفت: در بحث درمان، یکی از فراکسیون‌هایی هستیم که در سال گذشته حدود ۲۰ جلسه داشتیم و فعالانه به موضوع سلامت به خصوص سلامت بازنشستگان پرداخته ایم.

آقای محسنی بندپی با اشاره به احکام بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: ما پیگیر مطالبات بازنشستگان هستیم. اما به نظر می‌رسد که باید شما بازنشستگان به نمایندگان شهر‌های خودتان رجوع کنید و مطالباتتان را مطرح کنید.

وی افزود: من در ارتباط مستقیم با مردم هستم و مشکلات سلامت مردم به خصوص بازنشستگان عزیز را درک می‌کنم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش درباره رفع تبعیض‌های موجود گفت: آنچه قانون مشخص کرده، ابلاغ شده است. قانون را باید دولت اجرا کند. آنچه از بودجه از دولت پیشنهاد می‌شود، مجلس بین ۳ تا ۵ درصد قدرت تغییر دارد، اما بسیاری از مبالغ در بودجه پیشنهاد مجلس است.

آقای عیسی زاده با بیان اینکه برای همسان سازی ۹۰ درصد بازنشستگان با شاغلان همطراز پیگیر هستیم و امیدواریم اجرایی شود، افزود: سعی می‌کنیم در برنامه هفتم جا‌هایی را که اشکال دارد، اصلاح کنیم و همه شما باید در فرآیند اصلاح بودجه کمک کنید و پیشنهادهایتان را بیاورید. ما بررسی می‌کنیم و اگر بار مالی آن مشکلی نداشته باشد، حتما عملیاتی می‌کنیم.

وی با اشاره به این که یا باید سود شرکت‌ها بین بازنشستگان تقسیم شود یا فرزندانشان در این شرکت‌ها مشغول به کار شوند گفت: من به پشتیبانی شما عزیزان استارت فراکسیون بازنشستگان را می‌زنم. ما اعتقاد داریم در کمیسیون اجتماعی، اعصاب و روان بازنشستگان و پیشکسوتان باید آرامش داشته باشد.

آقای عیسی زاده افزود: از جامعه شناسان و روان شناسان دعوت کردیم که به کمیسیون اجتماعی بیایند و ردیفی برای آرامش روانی بازنشستگان مشخص کنیم. می‌دانم بازنشستگان عروس و داماد دارند و باید بتوانند از پس مخارج خانواده بزرگ خود برآیند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز