«کودکستان‌» باید محیطی امن و‌سالم برای تربیت و یادگیری کودکان باشد

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۰:۲۴:۳۹
کد خبر: ۱۳۵۵۶۷۹
«کودکستان‌» باید محیطی امن و‌سالم  برای تربیت و یادگیری کودکان باشد
در بیانیه نخستین رویداد کشوری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بر اینکه «کودکستان‌» باید محیطی امن، سالم، مفید و غنی برای رشد و تربیت و یادگیری کودکان باشد، تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نخستین رویداد کشوری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اول تا سوم مرداد ۱۴۰۱ در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد. در این اجلاس وزیرآموزش و پرورش به عنوان میهمان ویژه افتتاحیه بود و معاونین وزیر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، معاونین دوره ابتدایی، روسای آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی استان‌های مختلف کشور شرکت داشتند تا نخستین گام این سازمان نوپا محکم برداشته شود.

میهمانان و شرکت‌کنندگان در این مراسم تلاش کردند با هم‌اندیشی، هم‌افزایی و تبادل نظر، دانش و تجارب خود را در راهبری تعلیم و تربیت کودک با یکدیگر به اشتراک بگذارند. 

استفاده از نظرات خبرگان، پیشکسوتان و یکایک میهمانان حاضر و ایجاد فضایی گفتگو محور از ویژگی‌های مهم این همایش سه روزه بود که با حضور بیش از نود میهمان مدعو برگزار شد.

هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی در حوزه تعلیم و تربیت کودکان زیر هفت سال از وظایف اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است تا فعالیت‌های شکل گرفته در آن سبب رونق و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی کودک‌محور و افزایش شادابی و نشاط در بافت خانواده‌های ایرانی باشد. 

در پایان این اجلاس بیانیه و دستاوردهای نخستین رویداد که برآیند فعالیت‌های این همایش سه روزه است، صادر شد که به شرح زیر است:  

1ـ ما اعضای «خانواده» سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکرگزار خداوند و توجه و دلسوزی رهبر عزیز انقلاب نسبت به تعلیم و تربیت کودکان به ویژه کودکان زیر هفت سال هستیم. ما این اهتمام را فرصتی طلایی برای ارتقای جایگاه این دوره اساسی و بنیادین تربیت اسلامی و در بنیادی‌ترین سن تربیت می‌دانیم. 

«اعتماد» ایشان و نظام در سپردن تعلیم و تربیت کودکان زیر هفت سال به وزارت آموزش و پرورش هم مایه مباهات است و هم مسئولیت ما را سنگین‌تر از پیش می‌کند. از خداوند می‌خواهیم که به ما توان، صبر و سعه صدر این «امانت‌داری» را بدهد تا نسبت به این رسالت عظیمی که بر عهده ما گذاشته است، سربلند باشیم. 

2ـ «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» نوپا و عضو جدید خانواده بزرگ تعلیم و تربیت کشور و با مأموریتی راهبردی است. این فرزند کوچک‌تر خانواده تا بالیدن و استقرار مسیری دشوار در پیش دارد. انتظار این است که همه با هم و با همراهی دستگاه‌های بیرونی و واحدهای ذی‌ربط ذیل وزارت آموزش و پرورش این مسیر را هموار کنیم تا کودکان و خانواده‌ها و مربیان هر چه زودتر شیرینی میوه این نهال را بچشند.

3ـ ما خود را کمک و یار «خانواده‌ها» می‌دانیم. توانمندسازی و حمایت خانواده وظیفه ماست. ما همه «کودکان» ایران را چونان فرزندان خود عزیز می‌داریم و مادرانه و پدرانه در کنار خانواده‌ها و کودکستان‌ها برای تربیت نسل گام دوم انقلاب تلاش می‌کنیم.

4ـ «کودکستان‌» باید محیطی امن، سالم، مفید و غنی برای رشد و تربیت و یادگیری کودکان باشد تا اهداف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را مبتنی بر تعالیم اسلامی محقق کند. رسالت ما تسهیل شرایط برای همه دغدغه‌مندانی است که فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت کودک را انتخاب کرده‌اند.

5ـ ما مدیران و کارشناسان سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برآن هستیم که با هم‌فکری و بهره‌گیری از اندیشه و تجربه خبرگان و پیش‌کسوتان، چارچوب‌های لازم برای تنظیم‌گری و ساماندهی میدان بزرگ تعلیم و تربیت کودک را به صورت اصولی، شفاف و سریع آماده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز