تسهیلات بانکی به ۲۰۰۰زوج ناباور داده میشود

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۱۶:۳۳:۴۵
کد خبر: ۱۳۵۹۷۹۹
تسهیلات بانکی  به ۲۰۰۰زوج ناباور داده میشود
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در مراسم تفاهم نامه ارایه خدمات غربالگری اسکلتی ،حرکتی واستعدادیابی ورزشی از ارایه تسهیلات بانکی شروع درمان به۲۰۰۰زوج خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امروز چهارشنبه ۱۲مردادماه مراسم تفاهم نامه همکاری ارایه خدمات غربالگری اسکلتی ،حرکتی و استعدادیابی  ورزشی کودکان ونوجوانان ۷تا۱۷ سال محلات کم برخوردار کشور  بین بنیاد پانزده خرداد ومعاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش باحضور ستاری فرد معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ، علیان زادگان رییس بنیاد ۱۵خرداد و بابویی رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی   برگزار شد.

مفاد این تفاهم به شرح ذیل است:

ارایه خدمات ملی غربالگری اسکلتی

استعدادیابی ورزشی کودکان

سنجش وضعیت اسکلتی وتوده عضلانی کودکان ونوجوانان

غربالگری ناهنجاری های احتمالی

انجام تست های پایه روانشناسی ،شخصیت، هوش

علیان زادگان رییس بنیاد پانزده خرداد دراین مراسم  در خصوص تفاهم نامه گفت: جامعه هدف تفاهم نامه مناطق کم برخوردار و  افراد کم برخوردار جامعه  است.

وی بیان اینکه بحث سلامت یکی از مقبولیت های ستاد اجرایی امام است گفت:در دوره جدید که به ستاد اجرایی انتقال پیدا کردیم کارویژه تازه ای را طراحی کردیم که بخشی از آن اجرایی شده است  از قبیل حمایت  بیماری‌هایی مبتلا به بیماری سرطان وبیمان صعب العلاج ،غربالگری شنوایی با نهاد وخیرین در سال گذشته تفاهم کردیم ودر بخش دیگر که کمک به درمان زوج های نابارور با نظام بانکی کشور تفاهماتی خوبی رو داشتیم که تسهیلات شروع درمان داده می شود و بالغ بر۲۰۰۰زوج متقاضی معرفی شده است که تا پایان سال به ۱۰۰۰۰زوج خواهد رسید که با کمک خیرین بتوانیم به اهدافتان برسیم.

علیان زادگان در پایان گفت :ان شالله خدا به برای رسیدن به اهداف این تفاهم نامه کمک کند.

ستاری فرد در ادامه مراسم  گفت:ستاد اجرایی فرمان امام همیشه یاری گر آموزش و پرورش بوده است چه در زمینه سخت افزاری و تامین زیر ساخت های مورد نیاز  جمله مدرسه سازی وچه در زمینه نرم افزاری ایجاد عدالت آموزشی ومحرومیت زدایی در آموزش و اقدامی که درحال اجرا است یک قدم جلو است.

وی افزود: اجرای این تفاهم نامه اجرای اصل ۲۹-۳۰قانون اساسی است که هم به موضوع بهداشت  جسمی دانش آموزان وهم به تعلیم  و تربیت دانش آموزان توجه دارد از طرفی اقتضاهای امروز ما در حوزه سلامت  وروحی و روانی دانش آموزان ایجاب می‌کرد که برخی از  عوامل به کمک آموزش و پرورش بیاید

ستاری فرد  در خصوص تحول تعلیم و تربیت گفت:۶ساحت تحول بنیادی  تعلیم و تربیت پیش بینی  شد که یکی از ساحت های آن ساحت زیستی وبدنی است یعنی هم استعدادهای دانش آموزان شناسایی شود وهم نیازهها در این حوزه مرتفع شود.

ستاری فرد بابیان روی آوردن دانش آموزان به سبک زندگی بی‌تحرک گفت: در ۵سال اخیر  ۱۰ درصد چاقی در دانش آموزان افزایش پیداکرد و نرخ سوتغذیه هم افزایش یافته است و برای تغذیه دانش آموزان  برنامه ریزی و گامی برداشته شود.

ستاری فرد در پایان با بیان اینکه بزرگترین فدراسیون ورزشی ازنظر اینکه۱۵ میلیون دانش آموز را تحت پوشش دارد گفت:برای نخستین بار پخش مسابقات دانش آموزان از رسانه ملی باعث ایجاد انگیزه و دیده  شدن  دانش آموزان مناطق محروم میشود وتشکرکرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز