دولت با تمام توان درحال کنترل تورم و رشد اقتصادی است

۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۲۲:۴۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۶۸۹۱۸
دولت با تمام توان درحال کنترل تورم و رشد اقتصادی است
رییس بنیادشهید و امور ایثارگران درباره مشکلات اقتصادی در سفرخود در هفته دولت به اردبیل جمعه ۴شهریور ماه گفت:اقدامات رئیس جمهور و دولت منجر به بازگشت اعتماد مردم شده است، با این همه هجمه به دولت و تخریب اقدامات و عملکردها، مردم همچنان به دولت اعتماد داشته و با دولت همراهی کردند .

.به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر، گفت: از سوی آیت‌الله رئیسی و هیئت دولت مأموریت دارم تا سلام دولت را به مردم شریف استان اردبیل ابلاغ کنم. دولت سیزدهم مردمی است و در سفرهای متعدد به مسائل مردم گوش فرا می‌دهد و وظیفه خود می‌داند به مردم گزارش دهد و هفته دولت هفته گزارش‌دهی دولت به مردم است.

رئیس بنیاد شهید افزود: در این هفته دستاوردها و مشکلات به آگاهی مردم می‌رسد و اعضای دولت امروز در اقصی نقاط کشور از نزدیک با مردم ارتباط برقرار می‌کنند که افتخار حضور در استان اردبیل نصیب بنده شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به برخی مشکلات کشور، گفت: بخشی از افزایش قیمت‌ها مربوط به تورم داخلی و بخشی مربوط به تورم جهانی است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته ابتدا برخی مسائل فسادزا و رانت زا مانند ارز ترجیحی اصلاح شد و سپس کنترل تورم در دستور کار قرار گرفت که بر اساس گزارش‌های رسمی میزان رشد تورم کاهش چشمگیری یافته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موضوع کنترل بیماری کرونا توسط دولت سیزدهم گفت: در این مورد قبل از استقرار دولت برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و با مذاکرات صورت گرفته با مسئولان کشور چین واکسن لازم تأمین شد و با سرعت گرفتن رشد تولید واکسن داخلی مردم به تدریج به زندگی عادی خود باز گشته‌اند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به وضعیت انرژی در کشور گفت: در سال‌های گذشته در پیک مصرف مشکلات زیادی در بخش خانگی و صنعتی رخ می‌داد ولی با تلاش دولت در تابستان گذشته علی‌رغم زمان کم از استقرار دولت هیچ خاموشی از پیش تعیین شده‌ای رخ نداد. کم آبی در سراسر کشور وجود دارد و در سال جاری بسیاری از سدها کمتر از 30 درصد ظرفیت آب داشتند اما با برنامه‌ریزی ویژه تلاش شد از منظر تأمین آب مشکلات به حداقل رسیده و شهری با قطعی آب مواجه نشود تا در آینده اصلاحات اساسی و زیرساختی انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: در گذشته ارتباط با کشورهای همسایه دچار مشکل بود و مذاکرات هسته‌ای نیز به جایی نرسید ولی در این دولت ارتباط با همسایگان تقویت شد و سفرای این کشورها به ایران باز گشته‌اند و در مذاکرات هسته‌ای نیز با حفظ موضع اقتدار و خط قرمزها مذاکرات را پیش می‌بریم و طرف آمریکایی مجبور به عقب‌نشینی است. دعوت ایران به پیمان‌های شانگهای و تقاضای ارتباط استراتژیک برای پیمان‌ها و همکاری‌های درازمدت نشانگر قدرت و عظمت استراتژیک کشور است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه ارتباطات و فضایی در دولت گفت: این بخش سال‌ها در کشور تعطیل بود ولی اکنون قراردادهای بین‌المللی در این زمینه داریم و در دنیا قدرت فضایی هستیم و با این ابزار غلبه استراتژیک بر دشمنان داریم و در زمینه علمی و فناوری ایران هم‌اکنون زبانزد است و بسیاری از کشورها وقتی توانمندی‌های کشور را مشاهده می‌کنند به دنبال خرید فناوری از ایران هستند که در زمینه پهبادها، توربین‌های بزرگ، موتورهای قدرتمند خطوط انتقال و تجهیزات پزشکی این موضوع را مشاهده می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی کارنامه دولت سیزدهم را پربار توصیف کرد و گفت: در بسیاری از حوزه‌ها مانند صنایع، معادن و نفت تحولات و اقدامات چشم‌گیری انجام شده است. در اقتصاد نیز افزایش نقدینگی و قیمت ارز کنترل شده و به ثبات رسیده است و اقدامات زیادی در اصلاح ساختار اقتصادی انجام شده و حجم زیادی هر ماه از بدهی‌های گذشته در حال پرداخت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اقدامات رئیس جمهور و دولت منجر به بازگشت اعتماد مردم شده است، گفت: با این همه هجمه به دولت و تخریب اقدامات و عملکردها، مردم همچنان به دولت اعتماد داشته و با دولت همراهی کردند و به هجمه‌ها و شیطنت‌های دیگران توجهی ندارند دولت هم تمام توان خود را برای رشد اقتصادی و کاهش تورم در کشور گذاشته تا مردم در رفاه و آسایش زندگی کنند. دولت منویات مقام معظم رهبری، رسیدگی به مشکلات و معضلات مردم و اجرای سیاست‌های دقیق و درست اقتصادی و سیاسی را دنبال می‌کند و با وجود بودجه اندک کارهای بزرگی را در کشور انجام داده است.

وی با اشاره به رشادت‌های جانبازان در هشت سال جنگ تحمیلی افزود: ایثارگران و جانبازان از نخستین روزهای جنگ تحمیلی داوطلبانه و در روزهای سخت، در دفاع از کیان و عزت انقلاب و میهن جانفشانی کردند و ما و همکارانمان همه توان و کوشش خود را برای خدمت و کسب رضایت خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان صرف خواهیم کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: هیچ مقامی بالاتر از خدمت به شهدا و خانواده ایثارگران و حفظ و صیانت از تفکر و فرهنگ شهادت و ایثارگری وجود ندارد و امروز همه ما وظیفه داریم تا به دولت مردمی کمک کنیم و هرکسی به هر طریقی باید در این مسیر گام بردارد.

انتهای پیام/

نظر شما