اپلیکیشن ایمن برای کودکان راه اندازی می شود

۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۸:۲۵:۲۹
کد خبر: ۱۳۷۳۹۴۴
اپلیکیشن ایمن برای کودکان راه اندازی می شود
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ایران به یکی از این کشورهای پیشرو در عرصه ارتباطات برنامه‌های خود را با تولید اپلیکیشن های مناسب و محتواهای ارزشمند مورد نیاز کودکان و نوجوانان ارائه داده و اقدامی موثر در جهت استفاده از اینترنت و فضای سالم مجازی انجام داده است.

سیدعلی یزدی خواه نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا در خصوص اجرایی شدن سیم کارت کودک گفت :یکی از دغدغه های خانواده ها پیشگیری از آسیب پذیری و ایمن سازی فضای مجازی برای کودکان است. در این راستا بحث راه اندازی سیم کارت کودک است که با همت وزارت ارتباطات،شورایعالی فضای مجازی در دولت سیزدهم،دولت مردمی و قوی آقای رئیسی به منصه ظهور رسید.

نماینده مردم  تهران در ادامه با تقدیر از ایمن سازی فضای مجازی برای کودکان اظهار داشت: فضای مجازی در ایران سال‌ها رها بوده و اکنون دغدغه همه کاربران بخصوص خانواده ها نسبت به گذشته تغییر کرده و به دلیل همین تغییر ذائقه کاربران و اصلاح  فضای مجازی با سختی‌های زیادی مواجه است. اخیرا اقدام مناسب و درخور تقدیر با ارزان کردن تعرفه های مصرف اینترنت برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه صورت گرفته است، تا اینترنت پاک و مطمئن  در اختیار  فرزندان ما قرار بگیرد،امیدواریم این اقدام سبب رشد و پیشرفت و تعالی فکری،ذهنی و شادابی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان ایرانی بشود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به آسیب های فضاهای مجازی برای کودکان و نوجوانان یادآور شد:متاسفانه آسیب‌های روان‌شناختی فضای مجازی برای کودکان بسیار زیاد  است. کودکانی که زمان طولانی را در فضای مجازی سپری می‌کنند ممکن است گرفتار احساس انزوا و افسردگی شوند همچنین دسترسی به محتوا‌های غیر اخلاقی و خشونت آمیز باعث ایجاد شرایط روحی و روانی بدی برای آنان می شود، در حال حاضر  وضعیت فعلی اینترنت برای اقشار مختلف، بخصوص کودکان و نوجوانان بسیار بغرنج ،زیان آور ، تنش زا و گمراه کننده  است، جابجایی ارزش ها و ضد ارزش ها باعث از هم پاشیدگی خانواده ها و نظام فکری کودکان و نوجوانان  ما شده است،نکته دیگر اینکه حجم فوق‌العاده زیاد اطلاعات مختلف در فضای مجازی می‌تواند رشد شناختی کودکان را تحت‌تأثیر قرار دهد که منجر به بروز نشانه‌ها و علائمی، مانند استرس و خستگی مفرط در آنان می شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد ایمن سازی اینترنت کودکان در کشورهای دیگر و تولید  اپلیکیشن های  مناسب برای کودکان تاکیدکرد: در مورد اینترنت امن برای  کودکان پروژه جهانی به نام COP داریم که از سال ۲۰۰۹ در کشورهای اتحادیه اروپا وجود داشته است  و ۲۲۰ کشور برنامه خود را در این زمینه ارائه می‌دهند، ایران هم به عنوان یکی از این کشورها برنامه‌های خود را با  تولید اپلیکیشن های مناسب ومحتواهای ارزشمند مورد نیاز  کودکان و نوجوانان ارائه داده و اقدامی موثر در جهت استفاده از اینترنت و فضای سالم مجازی انجام داده است.

یزدی خواه در پایان با انتقاد از کم کاری برخی از  مسئولین  خاطر نشان کرد: مسئولین مربوطه ای که در طول یک دهه گذشته جهت این موضوع  مهم کم کاری و اهمال داشتند،باید به پیشگاه ملت عزیز ، مردم شریف و درگاه الهی پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز