در گفت وگو با برنا خبر داد

خدمات کلینیکی و بیمارستانی هلال احمر به زائرین اربعین/ ۳۰۰ تن اقلام پزشکی به عراق وارد کردیم

۱۴۰۱/۰۶/۱۸ - ۱۲:۵۱:۵۳
کد خبر: ۱۳۷۵۰۰۳
خدمات کلینیکی و بیمارستانی هلال احمر به زائرین اربعین/ ۳۰۰ تن اقلام پزشکی به عراق وارد کردیم
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۳۰۰ تن اقلام پزشکی و تجهیزات وارد خاک عراق کردیم گفت: در نجف کلینیک و پلی کلینیک و بیمارستان سیار و دائمی داریم؛ در مسیر نجف به کربلا تقریباً هر 100 عمود یک کلینیک داریم؛ 2 بیمارستان سیار هم احداث کردیم.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره خدمات به زائرین اربعین اظهار داشت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در عراق خدمات بهداشت، درمان، سلامت، امداد و نجات ارائه می دهد.

وی افزود: خدمات جمعیت هلال احمر از مرزهای ایران آغاز شده است؛ در شهرهای نجف و کربلا و حتی بین جاده نجف به کربلا حضور جدی داریم؛ در پایگاه‌های امدادی و پلی کلینیک ها مستقر هستیم؛ همچنین اتوبوس، آمبولانس، خودروهای نجات و بیمارستان‌های سیاره مستقر کرده ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در شهر نجف کلینیک و پلی کلینیک و بیمارستان سیار و دائمی داریم؛ در مسیر جاده نجف به کربلا تقریباً هر 100 عمود یک کلینیک داریم؛ 2 بیمارستان سیار هم احداث کردیم. 

کولیوند گفت: خدمات ارائه شده هلال احمر در سال جاری به نیابت هر شهید صورت می گیرد؛ این کار جدید توسط مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر مدیریت می‌شود. 

وی افزود: هلال احمر حدود ۳۰۰ تن اقلام پزشکی و تجهیزات وارد خاک عراق کرده است؛ هلال احمر ایران در شهرهای کاظمین و سامرا هم حضور جدی دارد. 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: همکاران من در بخش‌های بهداشت محیط و همچنین مدیریت بیماری‌های جمعیت هلال احمر در موکب های عراقی، ایرانی و ... بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته و بر امر پیشگیری تمرکز جدی دارند. 

کولیوند تصریح کرد: مراجعه کننده به کلینیک ها، درمانگاه ها و بیمارستان ها خیلی زیاد است و به مردم توصیه می کنم در ساعات گرم استراحت کرده و در تجمع حضور کمتری پیدا کنند؛ بهتر است راهپیمایی خود را به ساعت خنک شب موکول کرده و در آن ساعت به زیارت بروند. 

وی افزود: هماهنگی لازم انجام شده که اگر زائرین اربعین نیازمند خدمات بیمه‌ای بودند با سامانه تلفنی ۶۶۱۲ تماس بگیرند و بلافاصله درخواست آنها پیگیری می شود. 

کولیوند گفت: با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح 2 هواپیما به عنوان بیمارستان سیار هوایی در مسیر نجف- کربلا و شهر کوت مستقر هستند که تمام این کارها بر اساس آسیب شناسی سال های قبل صورت گرفته است .

وی در پایان افزود: ۹۰ درصد همکارانمان در جمعیت هلال احمر با اتوبوس به مرزها و شهرهای عتبات عالیات آمده اند و علی رغم خستگی مسیر، خدمات دهی به زائرین را برای خود افتخار بزرگی می دانند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز