تجلیل از ۲۳ شهید موذن و برگزاری ۲۵ نمایشگاه عکس شهدای دفاع مقدس

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - ۱۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۷۹۳۶۲
تجلیل از ۲۳ شهید موذن و برگزاری ۲۵ نمایشگاه عکس شهدای دفاع مقدس
معاون فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران نمایشگاه عکس نماز شهدا را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران امروز سه شنبه ۲۹ شهریورماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس نماز شهدا اظهار کرد: در مراسمی از ۱۷ شهید موذن در ۹ استان با حضور استانداران   و ۵ شهدای موذن در تهران تجلیل می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه از ۲۵ استان عکس نماز شهدا ارسال‌شده است که نمایش داده می شود. 

در ادامه مراسم شکری نماینده ولی فقیه گفت: سخن گفتن  و توصیف درباره شهدایی که خود عالم بودند، در حال عبادت به شهادت رسیده  و همچنین موذن  و اهل قرآن بوده اند کار آسانی نیست.

در این مراسم امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در جلساتی که با مقام معظم رهبری داشتیم  ایشان فرمودند  فارغ از مقام شهید و شهادت باید به ارتباط با خدا وسبک زندگی شهدا پرداخته شود که با مداخله در زندگی شخصی واجتماعی شهدا  محقق می شود.

وی افزود: ما به صورت نمادین از چند چهره برجسته شهدا محراب تقدیر کردیم که سنگر نماز جمعه را سنگرقیام  می دانستند، دشمنان این را نتوانستند بربتابد و آنها را به شهادت رساندند.

قاضی زاده هاشمی درادامه گفت: شهدای موذن متاثر از مفاهیم اذان بودند؛  توانستند زندگی خود در این مفاهیم جستجو کنند ،خودشان را به جبهه ها رساندند و همچنین در مشکلات از خدا کمک گرفتند که خداوند آنها را در آغوش خود گرفت. 

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران خاطرنشان کرد : ما باید به پشت سر نگاهی کنیم و چهره ،مقام شهدا را  برجسته کنیم تا از یادمان نرود چه مجاهدت هایی کردند.

وی با اشاره به سخن حاج قاسم سلیمانی که شهید در ابتدا مانند یک شهید زندگی کرده است ،بیان کرد:    باید به سبک زندگی به ویژه اعمال شهدا در شبهای عملیات ،جبهه ها وحالت معنوی خاصی  که همه آنها داشتند پرداخته شود. 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ما به دلیل اینکه وظیفه فرهنگی داریم باید به زندگی شهدا بپردازیم تا الگو های خوبی را به مردم وجامعه معرفی کنیم. 

گفتنی است ؛ مراسم افتتاحیه نمایشگاه  عکس نماز شهدا متشکل از عکس ۲۳شهید از ۹ استان کشور وبا حضور خانواده شهید محراب آیت الله سید علی طباطبایی، زهره هادی خواهر شهید ابراهیم هادی ، فرزند شهید محرب دستغیب،  محمد صدوقی نوه سومین شهید محراب آیت محمد صدوقی وآیت الله محمد اشرفی اصفهانی فرزند چهارمین شهیدمحراب آیت الله  اشرفی اصفهانی برگزارشد و در این مراسم از دوکتاب انتشارات شاهد که یکی از آنها کتاب حدیث آرزومندی زندگینامه مستند داستانی شهید مصطفی (گودرز) خزائی به قلم مسعود تالش پور، دیگری سوت آخر کتاب خاطرات آزاده جانباز محسن فرج اللهی در این مراسم رونمایی شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز