بهره مندی افراد دارای معلولیت بهزیستی از بیمه خدمات توانبخشی

۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ۱۰:۵۲:۴۲
کد خبر: ۱۳۷۹۸۰۱
بهره مندی افراد دارای معلولیت بهزیستی از بیمه خدمات توانبخشی
مراسم انعقادتفاهم نامه بین سازمان بهزیستی و بیمه سلامت باحضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیرعامل بیمه سلامت ایران با موضوع بهره مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر گزاری برنا؛ علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه  در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی کشور و  بیمه سلامت ایران که  باحضور محمد مهدی ناصحی  مدیر عامل بیمه سلامت ایران و اصغر کاظمی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی  برگزارشد، اظهار کرد :این تفاهم قرار است همکاری بین دو سازمان دولتی کشور را بیشتر کند که نتیجه بیشترین بهره برداری افراد دارای معلولیت برای دریافت خدمات توانبخشی است . 

قادری ادامه داد: خدمات توانبخشی اساسی برای نگهداشت سطح اولیه زندگی ازجمله  تاب آوری و امید به زندگی افراد دارای معلولیت دراین تفاهم نامه قراردارد. 

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم این خدمات ریشه دار شود و در نظام بودجه سال آتی در نظر گرفته شود. با انعقاد این تفاهم نامه ۵۹خدمت ستاره دار توانبخشی برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: همه افراد از جمله سالمندان دارای معلولیت در سرتا سر کشور حتی در مناطق محروم با کیفیت برتر از خدمات توانبخشی دریافت کنند. 

در ادامه این مراسم اصغر کاظمی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت : امسال تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی وبیمه سلامت ایران تمدید شد؛ تفاوت این تفاهم نامه‌ با سال گذشته این است که بخش عمده ای از هزینه‌های خدمات توانبخشی که  توسط مراکز غیر دولتی انجام می شود که برعهده خانواده دارای معلول است توسط بیمه پرداخت می شود، به این صورت که مرکز کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی،فیزیوتراپی ، ارتوپد که معلولان برای دریافت خدمات مورد نیاز خود  به آن مراجعه می کنند ،۷۰درصد تعرفه هزینه این خدمات پرداخت می شود. 

وی در ادامه بیان کرد: خدمات به خانواده ها پرداخت می شود. همچنین در این تفاهم نامه ۵۹ کد از خدمات توانبخشی قراردارد.

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت ایران  در  ادامه مراسم انعقاد تفاهم نامه  اظهارکرد: تلاشمان براین است که بتوانیم هم در شناسایی معلولیت هم درمان  و توانبخشی مداخله کنیم. از نظام سلامت خواستاریم  که به ارائه خدمات طبقه بندی توانبخشی در مراکز به خصوص در مراکز دولتی توجه کند تا در سطوح مختلف بتوانیم به افراد خدمت رسانی کنیم،خوشبختانه  با این تفاهم نامه سازمان بهزیستی  منابع جدیدی را جذب کنیم. 

  وی با اشاره به تفاهم نامه  سال گذشته افزود :  افراد دارای معلولیت با  تعرفه های دولتی تحت پوشش قرار بدهیم و اختلاف  هزینه را به خانواده ها پرداخت کنیم  و در بخشی که قابل پرداخت نبود با شورای عالی بیمه در جلسه ای با  توجه به‌ تعرفه همان مرکزی که افراد معلول مراجعه کردند هزینه های عمده آن را پرداخت کنیم. 

مدیرعامل بیمه سلامت ایران این تفاهم را بابی برای ارائه خدمات بیشتر دانست وگفت :پیشنهادی هم برای بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش بهزیستی هم  داده شده است .

ناصحی افزود:طبق این تفاهم نامه هم از  پیشگیری معلولیت  و هم در توانبخشی به  این افراد خدماتی ارائه دهیم. 

وی خاطر نشان کرد: از افراد معلول  است تا در مرکز توانبخشی مراجعه کنند تا بتوانیم این مراکز را شناسایی و قراردادشان رابا بیمه تمدید کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز