۱۱۰ هزار ایثارگر مشمول دریافت کمک معیشتی شدند

۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ۱۵:۵۳:۲۶
کد خبر: ۱۳۸۰۰۰۸
۱۱۰ هزار ایثارگر مشمول دریافت کمک معیشتی شدند
معاون تعاون وامور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: حدود 110 هزار نفر مشمول پرداخت کمک معیشت شدند اگرچه مبلغ آن کافی نیست و سه میلیون و 600 هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس درباره حق معیشت جانبازان، گفت: ایثارگران حق زیادی به گردن ما و همه مردم دارند و همه باید تلاش کنند تا مشکلات آنها کاهش یابد. در بند ب ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف شده است اعتبار لازم برای تأمین حداقل معیشت ایثارگران فاقد شغل و درآمد را در بودجه پیش‌بینی و در اختیار دستگاه مربوطه قرار دهد.

وی افزود: در اجرای این قانون حدود 110 هزار نفر مشمول پرداخت کمک معیشت شدند اگرچه مبلغ آن کافی نیست و سه میلیون و 600 هزار تومان تعیین شده است. در مجلس طرح دو فوریتی مطرح است که این مبلغ به 5 میلیون و 600 هزار تومان افزایش یابد که بنیاد شهید وامور ایثارگران با این افزایش موافق است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران درباره تعداد افراد مشمول این کمک‌ معیشت گفت: تعداد نهایی ایثارگرانی که مشمول قابل پیش‌بینی نیست و حدود 40 هزار ایثارگر در نوبت بودند و از ابتدای سال کمک‌ معیشت 9000 ایثارگر جدید برقرار شده است ضمن اینکه احراز ایثارگران ادامه دارد و به عنوان نمونه در طول دو سال و نیم گذشته بیش از 39 هزار نفر از مجروحین فاقد صورت سانحه و مدارک بالینی درصد جانبازی گرفته‌اند که باعث افزایش مشمولین فاقد شغل و درآمد می‌شود که امیدواریم در برنامه هفتم توسعه این مشکل حل شود.

افزایش 57 درصدی حق پرستاری جانبازان

پاکدل در ادامه به موضوع حق پرستاری والدین معظم شهدا و جانبازان پرداخت و گفت: سازمان برنامه و بودجه در مرداد ماه سال جاری با افزایش 38 درصدی حق پرستاری موافقت کرد و این افزایش باید در 4 ماه ابتدای سال نیز در نظر گرفته شده و پرداخت شود ضمن اینکه تأکید بنیاد شهید وامور ایثارگران افزایش 57 درصدی حق پرستاری است و این افزایش در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز