تعمیرات اساسی ناوگان حمل ونقل تهران نیازمند ۹۵۲ میلیارد اعتبار

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۲۰:۲۹:۳۱
کد خبر: ۱۳۸۱۷۱۰
تعمیرات اساسی ناوگان حمل ونقل تهران نیازمند ۹۵۲ میلیارد اعتبار
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: 952 میلیارد تومان اعتبار برای اورهال 170 دستگاه واگن و تعمیر اساسی 680 دستگاه اتوبوس مورد نیاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ناوگان حمل و نقل شهری در دوره گذشته با بی‌مهری مدیریت شهری مواجه بود و از تعداد واگن‌های مترو و اتوبوس‌های موجود کاسته شد ، اظهارکرد: ضعف در نگهداشت، سبب شد که علاوه بر کاهش کمیت، کیفیت ناوگان نیز تنزل کند و این عوامل در کنار شیوع کرونا، دست به دست هم دادند تا در دو سال و نیم اخیر، تعداد سفرهای روزانه با وسایل نقلیه عمومی و سهم ناوگان حمل و نقل همگانی در سفرهای درون‌شهری به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی با تأکید بر اینکه اکنون تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به کمتر از 2 هزار دستگاه و آمار سفر روزانه از طریق ناوگان اتوبوسرانی به کمتر از 800  هزار سفر تنزل کرده است، گفت: از حدود 1500دستگاه واگن متروی تهران، نزدیک به نیمی از آنها نیز  نیازمند اورهال (تعمیرات اساسی) است.

تشکری هاشمی تصریح کرد: نیاز به تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی باید در قالب برنامه‌های میان‌مدت دنبال شود اما برای عبور از وضعیت اورژانسی حمل و نقل شهری که عموماً در نیمه دوم سال، مسائل و مشکلات آن افزایش می‌یابد، می‌توان با تزریق مبلغی به مراتب کمتر از هزار میلیارد تومان ناوگان حمل و نقل عمومی را احیاء کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: این مبلغ در مقیاس بودجه‌های رایج برای اجرای مأموریت‌های کلیدی مدیریت شهری، رقم قابل توجهی به شمار نمی‌آید و تنها حدود 2 درصد از بودجه سال 1401  شهرداری تهران را شامل می‌شود اما با این مبلغ تا پایان امسال می‌توان کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی به شهروندان در ناوگان حمل و نقل همگانی را به صورت محسوسی ارتقا داد.

تشکری هاشمی در مورد پیشنهاد اختصاص اعتبار 952 میلیارد تومانی به حمل و نقل شهری، توضیح داد: اکنون 700  دستگاه واگن نیازمند اورهال است که هزینه تعمیر اساسی هر دستگاه واگن، سه تا چهار میلیارد تومان برآورد می‌شود و علاوه بر آن، 700 دستگاه اتوبوس فرسوده را نیز در صورت اورهال می‌توان وارد خطوط کرد که هزینه تعمیر اساسی هر دستگاه اتوبوس نیز 300 تا 400 میلیون تومان است.

وی ضمن تأکید بر محدودیت ظرفیت اورهال روزانه مترو و اتوبوس، تعداد واگن‌هایی را که بازسازی کامل آنها تا 170  روز باقی‌مانده پایان سال امکان‌پذیر است، روزانه یک دستگاه و حداکثر 170 دستگاه و تعداد اتوبوس‌هایی را که بازسازی آنها در مدت‌زمان باقی‌مانده از سال، ممکن است، روزانه 4 دستگاه و حداکثر 680  دستگاه، اعلام کرد.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای اورهال 170 دستگاه واگن، 680 میلیارد تومان و برای تعمیر اساسی 680 دستگاه اتوبوس نیز 272  میلیارد تومان و در مجموع 952 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز