لزوم توجه به اقتصاد محلی در گردشگری روستایی/ کاهش ۷۱ درصدی افسردگی با «طبیعت درمانی»

۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۱۱:۰۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۳۰۰۴
لزوم توجه به اقتصاد محلی در گردشگری روستایی/ کاهش ۷۱ درصدی افسردگی با «طبیعت درمانی»
بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که طبیعت درمانی که با نام‌های دیگری همچون درمان سبز یا درمان بر مبنای زمین هم شناخته می شود، علاوه بر افزایش سلامت جسمانی، می تواند با احیای روح و روان،‌ تأثیر بسزایی در کاهش اضطراب، استرس و افسردگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، سفر حتماً نباید لوکس باشد و برای اقامت هم نیازی به هتل های گرانقیمت و آنچنانی نیست، فقط کافی است عزم طبیعت‌گردی کنید تا با کمترین وسایل دل به جاده بزنید و روزهای خوشی را کنار دوستان و خانواده داشته باشید.

یکی از سبک های محبوب سفر که طی سال های اخیر به خصوص در بین جوانان مورد استقبال قرار گرفته، طبیعت گردی است اما باید بدانیم که برای رفتن به طبیعت و اقامت در آن باید به قدر کافی آگاهی داشته باشیم، اینکه کجا کمپ بزنیم و چه وسایلی با خود به همراه ببریم، تغذیه مان چگونه باشد و اگر کودک داریم باید به چه نکاتی توجه کنیم.

b2d60353-fac1-42e1-bf5e-d51552e50a75

زیرساخت های گردشگری روستایی مناسب نیست

برای مثال در طبیعت‌ اکثراً هم چشمه وجود دارد و هم گیاهان خوراکی که اگر آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بشناسیم می‌توانیم هزینه‌هایمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهیم، بارها پیش آمده خیلی از افرادی که طبیعت‌گردی می‌کنند با وجود این که 500 متر با چشمه فاصله دارند یا رودخانه کنارشان است، برای مصرف خوراکی یا شستشو آب معدنی می‌برند، بنابراین آموزش می‌تواند هزینه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت کند.

متأسفانه ما هنوز هیچ معرفی درستی از مناطق گردشگری و جاذبه های طبیعی اطراف تهران یا شهرهای دیگر نداشته ایم، زیرساخت های مناسبی را هم در این زمینه شاهد نیستیم، به همین جهت تنها چیزی که در سفرهای مردم نمی بینیم احترام به طبیعت و فرهنگ مناطق است.

ما افراد زیادی را به خصوص در فضای مجازی می بینیم که خودشان را طبیعت گرد معرفی می کنند اما وقتی عکس هایشان را نگاه می کنید، تنها چیزی که نمی بینید احترام به فرهنگ منطقه و طبیعت است، این در حالی است که اولین چیزی که در طبیعت گردی باید رعایت کنیم احترام به نوع پوشش و رفتار با محلی هاست.

طبیعت-گردی-min

لزوم توجه به اقتصاد محلی در گردشگری روستایی

در این میان عده ای هم هستند که طبیعت را مجالس بزم و عروسی اشتباه می گیرند و با باندهای بزرگ و پخش موسیقی های سرسام آور نه تنها باعث آزار سایر گردشگران می وشند بلکه برای حیوانات آن منطقه هم مشکل ایجاد می کنند.

یکی از نکاتی که متأسفانه آسیب عمده ای به اقتصاد مردم محلی می زند این است که از شهر خودمان همه چیز را به مقصد می بریم، در حالی که بحث خرید یکی از موضوعات مهم در گردشگری است، گردشگر باید یاد بگیرد که خرید کردن باید از جامعه محلی باشد حتی اگه محصولی را کمی گران تر تهیه کند.

شما با سفر به یک منطقه نباید صرفاً به فکر حال خودتان باشید، بلکه باید به اقتصاد محلی آن منطقه هم کمک کنید و تأثیرگذاری داشته باشید، اگر قرار باشد نتیجه حضور گردشگر صرفاً تخریب طبیعت و بی احترامی به جامعه محلی باشد چه فایده ای دارد؟

کاهش 71 درصدی افسردگی با طبیعت درمانی

بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که طبیعت درمانی که با نام‌های دیگری همچون درمان سبز یا درمان بر مبنای زمین هم شناخته می شود، علاوه بر افزایش سلامت جسمانی، می تواند با احیای روح و روان،‌ تأثیر بسزایی در کاهش اضطراب، استرس و افسردگی داشته باشد.

طبیعت_گردی_اتاقک_-5

مطالعات محققان دانشگاه اسکس انگلیس نشان می‌دهد نسخه طبیعت، افسردگی را تا 71 درصد کاهش می‌دهد، محققان مرکز پزشکی بالتیمور هم از این روش برای رفع خستگی ناشی از درمان در نجات‌یافتگان سرطان سینه استفاده می کنند.

اما در این میان نباید فراموش کنیم که وقتی به طبیعت می‌رویم تنها چیزی که باید به جا بماند رد پایمان است و تنها چیزی که از طبیعت خارج می‌کنیم عکس‌های یادگاری ما، به همین جهت باید آموزش های درستی درباره این سبک از سفر وجود داشته باشد تا گردشگران بدانند در طبیعت گردی آمده اند تا به صدا و موسیقی جاری در طبیعت گوش دهند، به همین خاطر پیش از معرفی مقاصد گردشگری بهتر است فرهنگ گردشگری را جا بیفتد و انواع سفر به مردم آموزش داده شود و پس از آن معرفی ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز