شایع‌ترین آسیب‌های عضلانی و اسکلتی در ورزشکاران چیست؟

۱۴۰۱/۰۷/۳۰ - ۰۴:۳۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۸۸۸۲۵
شایع‌ترین آسیب‌های عضلانی و اسکلتی در ورزشکاران چیست؟
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شایع ترین آسیب های عضلانی و اسکلتی در بین ورزشکاران را تشریح کرد.

ساسان صادقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره شایع ترین آسیب های عضلانی و اسکلتی در ورزشکاران اظهار کرد: هر ورزشکار بسته به نوع فعالیت خود به آسیب های خاصی دچار می شود. برای مثال شناگران اغلب دچار آسیب شانه و کپسول شانه می شوند، دونده ها بیشتر دچار عوارضی مثل پیچ خوردگی مچ پا یا التهاب زانو می شوند، والیبالیست ها و بسکتبالیست بیشتر در نواحی کشکک و تاندون کشکک آسیب می بینند.

وی درباره آسیب هایی که اغلب فوتبالیست ها دچار آن می شوند بیان کرد: شایع ترین اختلالات در فوتبالیست ها پیچ خوردگی مچ پا یا التهاب در عضلات همسترینگ ایجاد میشود که پیشگیری از آن نیازمند توانبخشی است.

صادقی ادامه داد: ا به این دلیل که فعالیت بسکتبالیست ها و والیبالیست ها همراه با خم و راست شدن زانو و پرش است، التهاب تاندون کشکک ایجاد می شود که در این راستا توصیه میشود حتما عضلات تنه، عضلات چرخاننده لگن و عضلات چهارسر تقویت شوند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به آسیب های ورزش بدنسازی عنوان کرد: در این ورزش بیشترین آسیب ها در کمر و زانو مشاهده می شود که تقویت فیله کمری، عضلات چهارسر و همسترینگ می تواند در پیشگیری از بروز این آسیب ها موثر باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ورزشکاران پس از آسیب دیدگی چه مدت زمان نیاز دارند تا به ورزش حرفه ای خود برگردند گفت: در فوتبالیست ها اگر پارگی کامل در عضلات همسترینگ نباشد معمولا پس از 4تا 6 هفته می توانند به ورزش خود بازگردند و اگرپیچ خوردگی مچ پا باشد و فقط اسیب تاندون بدون شکستگی باشد در کمتر ازیک ماه و پس از دوره درمانی می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

صادقی افزود: اگر والیبالیست ها و بسکتبالیست ها اختلال تاندونی داشته باشند، پس از گذراندن فاز توانبخشی و قوی کردن عضلات در عرض 4 تا 6 هفته به ورزش خود بازگردند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در پایان تصریح کرد: توصیه ما به ورزشکاران این است که قبل از انجام فعالیت ورزشی حتما 10 دقیقه فعالیت گرم کردن را داشته باشند و در تمام ورزش ها رعایت اصول تکنیکی تحت نظر مربی انجام شود همچنین قبل از شروع ورزش حرکات کششی را انجام دهند علاوه بر این ایرادات و اختلالاتی که  در اصول تکنیکی ورزش حرفه ایشان وجود دارد اصلاح کنند چرا که تکرار این ایرادات در بلند مدت باعث از کارافتادگی و در نهایت ترک ورزششان می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز