ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گرو حفظ کرامت خانواده شهدا

۱۴۰۱/۰۷/۳۰ - ۱۲:۵۴:۲۲
کد خبر: ۱۳۸۹۳۲۰
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گرو حفظ کرامت خانواده شهدا
نماینده ولی فقیه در بنیادشهید گفت: حفظ کرامت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یک اصل اساسی است در این راستا موفق شویم، مروج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید وامور ایثارگران در مراسم محفل ادبی ایثار و شهادت با اشاره به اینکه آزادگی یکی از آثار آگاهانه عمل کردن انسان است، گفت: امروز همه از انسان‌، آدم، بشر، زن، زندگی، آزادی و آزادگی صحبت می‌کنند و ما هم صحبت می‌کنیم اما اگر ذره‌ای به‌حق عمل کنیم نتیجه آن حتماً چه مرد باشیم و چه زن زندگی ابدی است.

وی افزود: انسان با شعار حیات و زندگی‌، انس به طول و درازای تاریخی دارد. آنچنان زندگی مرد و زن به هم تنیده است که اگر یکی از آنها نباشد هیچ کدام نخواهند بود، اگر زن حیات طیبه نداشته باشد و اگر مرد نباشد تسلسل نسل امکان نخواهد داشت، اگر مرد و زن زوج کریم شدند حتماً بهجت در آن خانه و سرزمین جاری می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید وامور ایثارگران تصریح کرد: ما نه مردسالار و نه زن‌سالار هستیم بلکه حق‌سالار هستیم و می‌دانیم ماحصل زندگی کریمانه یک زن و مرد، زندگی ابدی است که هرگز دیگر نمی‌میرند چون عمل صالح دارند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در حاشیه نشست محفل ادبی ایثار و شهادت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جامعه باید از ظرفیت تربیت‌یافتگان دانشگاه در دیوان‌سالاری اداری بهره‌برداری کرد، این دیوان‌سالاری ظرفیت مشخصی دارد و نباید این نگرش وجود داشته باشد که تمام این نیروی انسانی جذب دولت شود.

وی تأکید کرد: این امر طبیعی است که عده‌ای از منابع انسانی قدیمی از دوایر دولتی خارج و افراد دیگری جایگزین شوند اما اگر همه نیروهای تربیت‌یافته دانشگاهی بخواهند در نظام اداری استخدام شوند اقدام مشکلی است. مسئولان نظام جمهوری اسلامی این مهم را مدنظر ویژه دارند که تحصیل کرده‌های نخبه جذب بنیان‌های اقتصادی شوند که خود پایه‌گذار آن هستند و نظام هم باید از این قشر تحصیل کرده و نخبه حمایت کند تا از ظرفیت این قشر دانشگاهی در داخل کشور بهره‌گیری شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید وامور ایثارگران درباره اینکه چه اقداماتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید انجام داد، گفت: حفظ کرامت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یک اصل اساسی است و چنانچه در این راستا عملکرد موفقی داشته باشیم مروج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت خواهیم بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری ادامه داد: با ترویج فرهنگ ایثار چنانچه دوباره شرایطی ایجاد شود که نیاز به مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن باشد، هیچ هراسی از آینده ناموس خانواده‌ها نداریم و این یک اصل مهم است که مسئولان نظام پس از بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی به آن می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: سالروز تشکیل بنیاد شهید22 اسفندماه سال 58 بود و در آن برهه زمانی شهدای زیادی تقدیم انقلاب نشده بود اما بنیانگذار جمهوری اسلامی برای پاسداشت شهید و شهادت و همچنین خدمات‌رسانی به خانواده شهدا فرمان تشکیل بنیاد شهید را صادر کردند و این مهم نشان می‌دهد که از نظر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، خانواده معظم آنها جایگاه ارزشمندی در جامعه از حیث وجود جامعه ایثارگری و همچنین ترویج فرهنگ مقاومت دارند.

گفتنی است نماینده ولی‌فقیه دربنیاد شهید وامور ایثارگران پس از این مراسم ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان مرکزی در سالن آمفی‌تئاتر این مجموعه حاضر و در جمع شاعران ایثارگر حضور یافت و از تعدادی از این عزیزان تجلیل کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز