جلوگیری از خروج ۲۵میلیون یورو ارز سبد دیالیز کشور در گرو همکاری با شرکت های دانش‌بنیان

۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۱۵:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۳۹۰۲۲۸
جلوگیری از خروج ۲۵میلیون یورو ارز سبد دیالیز کشور در گرو همکاری با شرکت های دانش‌بنیان
مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی کشور گفت: حدود۲۰تا۲۵ میلیون یورو هزینه سبد دیالیز کشور است که درصورت همکاری با شرکت های دانش بنیان کل سبد دیالیز کشور تامین می شود و از خروج این میزان ارز جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید بهمن سبحانی مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر در نشست خبری بازدید خبرنگاران از کارخانه سها۲ اظهار کرد:  شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر از سال ۱۳۷۱ با هدف تامین نیاز سلامت کشور تشکیل شد. در گام اول تولید محصولات تزریقی انواع سرنگ آنژیوکت و محصولات سرم و انواع محصولات مورد نیاز بیمارستان ها را تامین کرد.

وی افزود: به مرور باتوجه به شرایط رشد اقتصادی کشور بخش خصوصی ام در این زمینه ورورد کردو و درحال حاضر بیش از ۱۸ شرکت فعال محصولات تزریقی در کشور تولید می کنند علاوه براین بسیاری شرکت های بازرگانی در حوزه واردات فعالیت می‌کنند.

سبحانی با اشاره به اینکه شرکت تجهیزات پزشکی در سالیان گذشته در حوزه تامین سرنگ بزرگ ترین شرکت تولید کننده بوده است عنوان کرد: در حال حاضر قادریم بیش از ۳۰درصد نیاز سرنگ‌ کشور را تامین کنیم. سالانه یک میلیارد سرنگ در سال مورد نیاز کشور است.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر با اشاره به اینکه سرنگ ها به دو دسته ۳تکه و ۲تکه تقسیم می شوند خاطرنشان کرد:  ما جز شرکت هایی هستیم که سرنگ های دو تکه را به لحاظ زیست سازگاری و کاربری بی خطر بودن را داریم.

وی با اشاره به راه اندازی خط تولید صافی دیالیز در کشو اذعان کرد: ایران از جمله معدود کشورهایی است که نیاز سبد دیالیز کشور را خودمان تامین می‌کنیم و هیچ نیازی به واردات برای بیماران دیالیزی نداریم و در حال حاضر دومین شرکت تامین کننده سبد دیالیز در کشور هستیم و امیدواریم با سرکایه گذاری هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم در حوزه صادرات نیز گام موثری برداریم. 

سبحانی واردات ماشین های دیالیز را یکی دیگر از اقدامات شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر برشمرد و افزود: ۸هزار دستگاه دیالیز در کشور موجود است که ۴ هزار دستگاهش در مراکز درمانی ما مستقر است این درحالیست که نیاز کشور ۹هزاردستگاه است که مقرر شده مابقی توسط شرکت های دانش بنیان تامین شود. 

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر  درباره میزان تولیدات سرنگ و صافی دیالیز اظهار کرد: ۳۰۰ میلیون سرنگ تولید شرکت ماست و باتوجه به نیاز بازار این عدد تغییر می‌کند. صافی دیالیز ۶ میلیون مورد نیاز کشور است ۲ میلیون توسط شرکت ما و مابقی توسط سایرین تهیه می شود. 

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه هلال احنر نقطه امیدی برا جامعه است بسیاری از نیاز های مناطق محروم‌ توسط ما تامین می شود. 

سبحانی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درخصوص همکاری با شرکت های دانش بنیان و جلوگیری از خروج ارز از  کشور تصریح کرد: با ۳ شرکت دانش بنیان صحبت شده تا از مواد اولیه آنان استفاده کنیم.۲۰تا۲۵ میلیون یورو هزینه سبد دیالیز کشور است که درصورت همکاری با شرکت های دانش بنیان کل سبد دیالیز کشور تامین می شود و از خروج این میزان ارز جلوگیری می شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز