تشریح برنامه های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم

۱۴۰۱/۰۸/۰۳ - ۱۳:۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۳۹۰۵۸۲
تشریح برنامه های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم
معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم حسنی برنامه های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم اظهار کرد: چهارم ربیع الثانی مصادف با ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ روز ولادت حضرت عبدالعظیم است. به مناسبت این روز ۳ روز قبل و ۳ روز بعد را به عنوان هفته بزرگداشت ولادت در نظر گرفتیم. 

وی با اشاره به اینکه در کشور ما بیش از ۸ هزار امامزاده والامقام آرمیده‌اند بیان‌کرد: این بزرگواران سرمایه‌های فرهنگی بزرگ کشورمان هستند اما تنها درباره یکی از این شخصیت های ممتاز امام معصوم به جمعی از شیعیان می گویند اگر عبدالعظیم را در ری زیارت کنید مانند آن است که سیدالشهدا را در کربلا زیارت کنید و درباره هیچ امامزاده ای چنین تعبیری عنوان نشده است. 

سلیمی با تاکید براینکه حضرت عبدالعظیم دانشمند بزرگی بودند که آثار ایشان از دستبرد دشمنان در امان نبوده است گفت: کتاب هایی که از ایشان باقی مانده خطب امیرالمومنین و یوم و لیله نام دارند همچنین ما باید مجاهدت فرهنگی در دو زمینه انتشار حدیث عرض دین و نامه حضرت علی ابن موسی الرضا به عبدالعظیم حسنی را انجام دهیم. 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم حسنی با اشاره به بارگاه امامزاده حمزه و امامزاده طاهر در این مکان بیان کرد: مقدمات برنامه ای با عنوان ستارگان ری فراهم شده است. 

وی ادامه داد: در این مکان حوزه علمیه، دانشگاه علوم و قرآن حدیث، مجتمع آموزشی حکمت از دبستان تا دبیرستان، مرکز نجوم و ستاره شناسی، تالار علم، موزه، آسمان نما، مرکز قرآنی فاخر، مرکز پاسخگویی و مشاوره در خدمت مردم هستند علاوه براین مرکز تخصصی دارالشفای کوثر سالیانه بیش از ۷۵۰ هزارنفر راجع دارد. اداره نذورات و هدایای مردمی در طول سال ارائه خدمات دارند. 

سلیمی درباره خدمات فرهنگی ارائه شده در حرم شاه عبدالعظیم خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم جشن تکلیف دختران و پسران، برگزاری مراسم عقد  ؛و برگزاری کلاس های مختلف در راستای ارتقای معرفت دینی، دست به دست هم داده تا کربلای ایرانی بدرخشد. 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم حسنی با اشاره به برنامه‌های روز و شب ولادت حضرت عبدالعظیم اظهار کرد: با اجرای ۷۰ برنامه متنوع از پنجشنبه در خدمت مردم خواهیم. برخی از این برنامه ها عبارتند از عیادت روزانه خادمان از بیماران در خانه و بیمارستان، مراجعه به خانه شهدا و تجدید میثاق، گل آرایی ضریح و عطرافشانی قبور شهدا، برگزاری مراسم قرآن با حضور بهترین قاریان بین المللی، برگزاری مراسم تفسیر قرآن، برگزاری مراسم آیین تفویض پرچم گنبد حضرت. 

وی افزود: در روز میلاد، آستان تدبیر اندیشیده که کلیه مراجعات به دارالشفای کوثر رایگان باشد همچنین در طول هفته ولادت، موزه، آسمان نما و مرکز نجوم به صورت رایگان در دسترس همه مردم است و فرصت مناسبی است تا دانش آموزان از آن بازدید کنند. 

سلیمی اجرای طرح مواسات و توزیع بسته های ارزاق از دیگر اقدامات در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم برشمرد و ادامه داد: اتاق اصناف شهرستان ری نیز اعلام امادگی کرد تا در برخی اقلام تخفیفاتی در نظر بگیرند. 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم حسنی تصریح کرد: برنامه اصلی به منظور گرامیداشت ولادت آن حضرت شنبه ۷ آبان بعد از نماز جماعت مغرب و عشا برگزار می شود. قاری این برنامه احمد ابوالقاسمی و گروه تواشیح بین المللی محمدرسول الله برنامه ای اجرا میکنند همچنین سیدمهدی میرداماد به عنوان مداح و حجت الاسلام رفیعی سخنران این مراسم خواهند بود و در پایان مراسم پذیرایی از مهمان بزگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به جایگاه بانوان اذعان کرد: در طول هفته کرسی ویژه تلاوت بانوان برگزار می شود. 

سلیمی با اشاره به برگزاری جشن در ظهر ولادت گفت: برپایی جشن کودکانه، آیین چراغ گردانی، برگزاری کارگاه آموزشی و محافل قران در شهرستان ری و برگزاری میز خدمت توسط شهرداری برای پاسخگویی به نیاز مردم از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز