در اظهار نظر دانش آموزان خامی وجود ندارد

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۱۱:۵۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۹۳۰۰۷
در اظهار نظر دانش آموزان خامی وجود ندارد
دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گفت: . اینگونه نیست که چون سن دانش آموز کم است در اظهار نظر او خامی باشد و مسئولان اعتراف کردند که دانش آموزان علاوه بر تدبر و تعقل کار کارشناسی خوبی هم انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان صبح امروز در نشست خبری هفته ملی نوجوان که صبح امروز در ساختمان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: دانش آموزان از روحیه استکبارستیزی برخوردارند و نمیتوان این روحیه را از نوجوان گرفت. دشمنان به پشتوانه ابزار رسانه ای با دروغ پردازی و توهمات ذهن نوجوان و دانش اموز را در برابر مفهوم استکبارستیزی عوض می‌کنند اما به زودی حقیقت آشکار خواهد شد و رو سیاهی برای افرادی که در این دام گرفتار خواهند شد خواهد ماند و  آنان باید در تاریخ پاسخگو باشند. 

وی افزود: مجموعه انجمن اسلامی به عنوان پرچم دار جنبش دانش آموزی سال ها تلاش کرد تا امکان کنش ها را در سراسر کشور فراهم کند و از مصادیق آن میتوان به بیان دغدغه دانش آموزان با مسئولان اشاره کرد. اینگونه نیست که چون سن دانش آموز کم است در اظهار نظر او خامی باشد و مسئولان اعتراف کردند که دانش آموزان علاوه بر تدبر و تعقل کار کارشناسی خوبی هم انجام می دهند. 

تاریخی با اشاره به اینکه نسل حال حاضر ما پررنگ ترین نسل برای تدوام انقلاب اسلامی است گفت: این نسل اگر جلو تر از نسل نوجوانان سال ۴۲ نباشند همتراز اوست. مخاطب انجمن ما مقطع متوسطه دوم و اول هستند و ما نیز در این راستا تلاش کردیم تا باتوجه به اقتضائات زمان تغییرات برنامه ای را در نظر بگیریم. 

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان ادامه داد: در زمینه برگزاری اردو و بازی های گروهی تغییرات شگرفی انجام دادیم و مجهز به فناوری های نوینی در حوزه اردوها و بازی های گروهی هستیم که با عنوان تاما از آن یاد می شود همچنین در مدرسه و جشنواره ها، بازی های گروهی تاما حضور پررنگتر را تجربه خواهیم کرد. 

وی درباره برنامه های روز ۱۳آبان به مناسبت روز دانش آموز بیان کرد: در نسبت با فضای مدرسه و شهر برنامه های خوبی را در نظر گرفتیم. برای مثال دوچرخه پیمایی به سمت محل تجمع ۱۳ ابان و نماز جمعه برپا خواهد شد همچنین کافه ۵۷ جنگ گفتگو محور که در فضای مدرسه اتفاق می افتد که محوریت اصلی آن ایجاد گفت و گو در فضای منطقی است علاوه براین کتابخوانی با موضوع گام دوم و استعمار و به پیوست آن نمایشگاه های مدرسه ضد انقلاب وتئاترهای دانش اموزی را خواهیم داشت. 

تاریخی در ادامه عنوان کرد: کتابی با عنوان من معترضم برای پاسخگویی به سوالات دانش آموزی با موضوع حجاب و بازتولید کتاب پرسش و پاسخ مرتبط با انقلاب اسلامی در دسترس دانش آموزان قرار داده شده است همچنین سامانه پاسخگویی همراز به صورت انلاین در حوزه معرفتی، آموزشی و علمی شروع به فعالیت کرده است. اجرای سرود هماهنگ و برگزاری پویش سلبریتی محبوب من و معرفی شهدای نوجوان و جبهه مقاومت از جمله دیگر اقدامات در این روز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده تا فضای شهر طوری باشد که مردم احساس کنند نوجوانان میزبان آنها هستند خاطرنشان کرد: در محل تجمع و نماز جمعه غرفه هایی به میزبانی دانش اموزان ایجاد می شود. در کافه ۵۷ امکان برطرف کردن گره های ذهنی را با محوریت خود دانش آموزان در نظر گرفته ایم و اگر هم نقدی وجود دارند مسئولان باید آن را بپذیرند.

تاریخی با تاکید براینکه انجمن اسلامی دانش آموزان از ابتدای انقلاب میدانگاه مباحثه و مصاحبه های جدی و پایگاه فکری و فرهنگی در محیط مدارس بوده است گفت: سیاست گذاری ما باید به صورت تربیت تمام ساعته باشدو اگر پرداخت چندبعدی دچار اشکال می شود ما دچار نقص هستیم.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور اظهار کرد: ریشه بخشی از اتفاقا اخیر را می توان در این دانست که دشمن بهم ریختگی در فضای مدرسه را ایجاد می کند چراکه دوست ندارند نوجوان ما در فضای علمی حاضر شود.

تاریخی ادامه داد: کسانیکه میخواهند در آینده کشور موثر باشند در محیط مدرسه باید بتوانند متفاوت ظاهر شوند. 

تاریخی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه محور اصلی سوالات دانش آموزان چیست بیان کرد: محور اصلی سوالات در اتفاقات اخیر فلسفه حجاب،  گشت ارشاد و موضو ع ازادی است که در دو کتاب یاد شده به آن پاسخ داده ایم. سوالات خارج از این فضا موضوع کنکور، کتب درسی و کم کاربرد بودن بخش هایی از کتاب هاست.

وی درباره وضعیت رسیدگی دانش آموزان دستگیر شده گفت: درخواست ما این بود مواجهه با دانش آموزان مثل مجرم نباشد و اقتضائات سن آنان مدنظر گرفته شود البته برای دانش آموزانی که در این اعتراضات و اغتشاشات پس از آن مرتکب قتل شده است نمی‌توان توصیه‌ای داشت.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز