بازچرخانی فاضلاب شهری نقش موثری در مدیریت منابع آبی دارد

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۱۲:۵۸:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۶۴۲۳
بازچرخانی فاضلاب شهری نقش موثری در مدیریت منابع آبی دارد
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:یکی از ضروریات امروز جامعه توجه به منابع آبی کشور و به ویژه ذخایر آب در تهران است، در بسیاری از کشورها 52 تا 56 درصد فاضلاب های شهری بازچرخانی می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و چهارمین جلسه شورا شهر طی پیشنهادی در خصوص طرح «الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه برنامه عملیاتی احیا و مدیریت بازچرخانی آب» اظهار کرد: یکی از ضروریات امروز جامعه توجه به منابع آبی کشور و به ویژه ذخایر آب در تهران است.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها 52 تا 56 درصد فاضلاب های شهری بازچرخانی می شوند که این موضوع نقش موثری در مدیریت بلند مدت منابع آبی داشته است.
 
 عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: بازچرخانی آب راهکاری برای تامین نیازهای رو به رشد آب و کاهش تلفات در این حوزه است اما نمی توان آن را به عنوان منبع جدید آب محسوب کرد. فاضلاب های شهری باید از طریق تصفیه خانه های ثانویه با مصارف غیر شرب در آبیاری بوستان ها، شستشوی خیابان ها و خدمات شهری در سطح شهر تهران مورد استفاده قرار گیرند.
 
معدنی پور خاطر نشان کرد: از آنجا که توجه به پیشگیری قبل از وقوع هدر رفت آب لازم و ضروری است، باید در این طرح توجه به پیشگیری از طریق فرهنگسازی و آموزش مورد نظر قرار گیرد.
 
وی افزود:  در یکی از بندهای این طرح باید به آموزش تاکید شود که نباید به توصیه های کلیشه ای محدود گردد بلکه به موضوعاتی همچون سواد آبی، توسعه روحیه مسئولیت پذیری، مطالبه گری و توضیح دلایل حفظ منابع آبی و راهکار های آن پرداخته شود.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز