نصب قطعات فرسوده روی قطارهای تعمیری مترو/ تا کی باید بگوییم که جان شهروندان مهم است؟

۱۴۰۱/۰۸/۲۹ - ۱۰:۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۴۰۱۱۲۶
نصب قطعات فرسوده روی قطارهای تعمیری مترو/ تا کی باید بگوییم که جان شهروندان مهم است؟
رئیس کمیسیون عمران وحمل ونقل شورای شهر تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون 13 رام قطار برای اورهال از تعمیرگاه خارج شدند اما روی آنها قطعات فرسوده نصب شده، تا کی باید بگوییم که جان شهروندان مهم است؟

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  در تذکر پیش از دستور یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بروز یادبود قربانیان جاده گفت: سه عنصر انسان، خودرو و راه در بروز حوادث نقش دارند و مطالعات نشان می‌دهد عوامل انسانی بیش از 90 درصد در حوادث دخیل هستند.

وی ادامه داد: با آموزش‌های درست می‌توانیم حوادث را به حداقل برسانیم سالانه بیش از17 هزار نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهد و در حدود 22 کشته به ازای هر 100 هزار نفر است و با ایجاد ایمن سازی و برنامه‌های مؤثر می‌توانیم این عدد را کاهش دهیم.

تشکری هاشمی گفت: در سراسر جهان 3 درصد درآمد سرانه ملی برای اما این عدد در ایران7 درصد است و بر همین اساس باید شهرهای خودرو محور را به شهر انسان محور تبدیل کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه روز گذشته برای چهارمین مرتبه مدیرعامل مترو تغییر کرده است گفت: چگونه می‌توانیم مترو تهران را به دست کسانی بسپاریم که متوسط فعالیت آنها 3 ماه است.

وی با بیان اینکه چه ضعفی است که تا قبل از انتصاب فکر می‌کنیم افراد بهترین هستند اما تنها 3 ماه فعالیت می‌کنند افزود: افرادی که در شرکت مترو منصوب می‌شوند همگی دارای دانش کافی و توانا هستند و مشخص نیست چرا عمر فعالیت آنها تنها 3 ماه است.

تشکری هاشمی با اشاره به حادثه شب گذشته در خط 5 مترو تهران گفت: یک رام قطار و 7 واگن از روی سوزن عبور می‌کنند و واگن 8 دچار حادثه می‌شود که این ناشی از فرسودگی است، مترو تهران بیش از توسعه به نگهداشت احتیاج دارد روزانه 2 میلیون سفر در مترو انجام می‌شود اما هنوز تأمین قطعات یدکی انجام نشده است.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 13 رام قطار برای اورهال از تعمیرگاه خارج شدند اما روی آنها قطعات فرسوده نصب شده، تا کی باید بگوییم که جان شهروندان مهم است؟

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز