تکمیل ۹۰ پروژه در سطح تهران تا پایان سال جاری

۱۴۰۱/۰۸/۲۹ - ۱۴:۰۶:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۱۲۹۴
تکمیل ۹۰ پروژه در سطح تهران تا پایان سال جاری
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: تا پایان سال جاری 90 پروژه معطل مانده در سطح شهر تهران تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس شعبانی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در جلسه علنی امروز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش نظارتی شش ماهه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه معاونت فنی عمرانی در سال جاری، اظهار کرد: برای پیشبرد تمام پروژه‌ها اجازه شورای شهر تهران اخذ شده است. سال 86 طرح جامع شهر تهران تصویب شده و هر اتفاقی که در تهران رخ می‌دهد بر اساس تصویب این طرح بوده است. در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران نیز تمامی پیوست‌های شهرداری به صورت کامل مشخص شده است.

وی با اشاره به قرارداد شهرداری تهران با ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در طرح ادامه اتوبان یادگار امام سه زمین وجود دارد که با ارتش توافقات لازم صورت گرفته است و مجوز دیوارکشی اخذ شده و مقرر بود ما به ازا داده شود اما در زمین آموزش و پرورش هشت سوله وجود دارد که انبارهای آموزش و پرورش هستند و امیدواریم توافق در خصوص این موضوع نیز به زودی محقق شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران درباره موضوع تقاطع‌ها در سطح شهر تهران نیز بیان کرد: 18 تقاطع دارای قرارداد است و 10 مورد که قرارداد نداشته است با قرارگاه خاتم الانبیاء قرارداد منعقد شده است.

شعبانی با اشاره به روند تکمیل آزاد راه شهید شوشتری، گفت: این بزرگراه بار تردد بزرگراه بسیج را کاهش می‌دهد و این آزاد راه به 7000 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و سهم پیشرفت این پروژه امسال 12 درصد است که 6 درصد آن پیش رفته و این پیشرفت نیز توسط پیمانکار بدون قرارداد کار انجام شده و باید تا شهریورماه سال آینده 9 کیلومتر یعنی قطعه اول این آزادراه را تحویل دهیم.

وی در ادامه با اشاره به ادامه بزرگراه یادگار امام تصریح کرد: در جریان این پروژه 1300میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی داشته‌ایم و سهم امسال ما از یادگار امام 15 درصد است که 7 درصد آن تا کنون انجام شده است. در خصوص پروژه شهید شوشتری نیز قرار بود در این پروژه 40 درصد پیشرفت کرده است که 15 درصد انجام شده و به دلیل لوله آب و انحراف ترافیکی که به صورت مقطعی باید انجام شود این پروژه دیر پیش می‌رود. ان‌شاءالله تا پایان سال 12 الی 14 تقاطع را تحویل خواهیم داد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران همچنین با اشاره به پروژه میدان سبلان گفت: قرار بود 350 میلیارد تومان هزینه دو پلی شود که در این منطقه ایجاد می‌شود اما با اصلاح مهندسی هزینه را به 70 میلیارد تومان رساندیم. اصلاح کندروهای شهید رجایی نیز سوم خرداد سال آینده تحویل شهروندان خواهد شد.

شعبانی در خصوص نگهداشت آسفالت سطح شهر تهران نیز افزود: 110میلیون متر مربع مساحت شهر تهران است که عقب ماندگی 10 میلیون تنی آسفالت در این شهر وجود دارد که امسال 596 هزار تن آسفالت تولید و پخش شده است. در حقیقت به اندازه مساحت تهران تا اصفهان در سال جاری آسفالت ریزی داشته‌ایم که این میزان معادل پنج بار آسفالت کردن خیابان ولیعصر است.

وی تاکید کرد: تا پایان سال جاری 90 پروژه معطل مانده در سطح شهر تهران تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز