بی نیازی بازارهای داخلی به واردات مکمل ها/صدور هزار مجوز از شهریورماه

۱۴۰۱/۰۸/۲۹ - ۱۴:۳۶:۴۶
کد خبر: ۱۴۰۱۳۴۲
بی نیازی بازارهای داخلی  به واردات مکمل ها/صدور هزار مجوز از شهریورماه
سرپرست اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل ها سازمان غذا ودارو از صدور هزار مجوز از شهریورماه خبر داد وگفت: طی سال‌های گذشته با حمایت‌هایی که از تولیدکنندگان داخلی صورت گرفته، رفته رفته نیاز بازارهای داخلی به اقلام وارداتی کمتر شده و هیچ نیازی به واردات در حوزه مکمل در بازارهای داخلی احساس نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرید باقری سرپرست اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل ها سازمان غذا ودارو با بیان اینکه ضوابط و دستورالعمل‌های دریافت انواع مجوزها دچار نقص‌هایی بود، اظهار کرد: این ضوابط تدوین شده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا پروسه صدور مجوز سریع‌تر انجام گیرد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با حجم زیادی از پرونده بررسی نشده مواجه بودیم که کار را با مشکل مواجه کرده بود، اما این روند در ماه‌ های گذشته تسریع شده است. با تلاش‌های صورت گرفته، تعداد پرونده‌های در دست بررسی کاهش چشمگیری داشته و اولین پاسخگویی به هر نوع پرونده‌ای در کمتر از دو هفته انجام می‌شود.

سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌ها بیان کرد: در صورتی که مدارک پرونده‌ها نقصی نشود، به کمیسیون ساخت و ورود ارجاع شده تا بررسی و رای‌گیری شوند و پس از دریافت رای‌های مورد نیاز به مرحله صدور مجوز می رسند.

باقری با اشاره به حمایت از تولیدات داخلی ابراز کرد: طی سال‌های گذشته با حمایت‌هایی که از تولیدکنندگان داخلی صورت گرفته، رفته رفته نیاز بازارهای داخلی به اقلام وارداتی کمتر شده به طوری که در حال حاضر هیچ نیازی به واردات در حوزه مکمل در بازارهای داخلی احساس نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز