ورزشگاه الثمامه الهامی از «عرقچین» عربی/ تبدیل ورزشگاه به هتل پس از پایان جام جهانی

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۱۱:۵۵:۰۸
کد خبر: ۱۴۰۴۸۶۶
ورزشگاه الثمامه الهامی از «عرقچین» عربی/ تبدیل ورزشگاه به هتل پس از پایان جام جهانی
ورزشگاهی که امشب تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا در آن به مصاف هم خواهند رفت فارغ از هر نتیجه‌ای که در این بازی رقم بخورد، پس پایان رقابت‌های جام جهانی تبدیل به یک هتل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در حالی در این کشور برگزار شد که ایران برای دومین بار در طول تاریخ و اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این آوردگاه بین‌المللی صعود کرد، آن هم در بازی دراماتیک و به یادماندنی با استرالیا که مستقیم بلیت پرواز را از ملبورن به فرانسه برای بچه‌های تیم ملی صادر کرد. یک بازی خاطره‌ساز که به عقیده کارشناسان ورزشی در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شد.

حالا اما بعد از ۲۵ سال در ۸ آذر ۱۴۰۱ دو تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا در دور سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۲:۳۰ امشب به دیدار تیم ملی آمریکا خواهد رفت تا یکی از سیاسی‌ترین بازی‌های فوتبال در این دوره از جام جهانی رقم بخورد. بازی که با توجه به روابط سیاسی ایران و آمریکا، آن را به حساس‌ترین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تبدیل کرده است.

تکرار تاریخ در این بار در 8 آذرماه 1401

هرچند پیش از این نیز تیم‌های ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، در روز ۳۱ خرداد ۱۳۷۷ و در ورزشگاه ژرلان شهر لئون مقابل هم قرار گرفتند که با پیروزی دو بر یک ایران همراه بود.

بازی ای که حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا برای ایران گلزنی کردند و این بازی را به نخستین پیروزی ایران در مسابقات جام جهانی تبدیل کردند.

استیلی بعد از به ثمر رساندن گل از شدت خوشحالی گریه کرد و این گل بعدها گل قرن نامیده شد. این بازی به دلیل روابط ویژه ایران و آمریکا از نظر سیاسی بسیار حساس شد و حتی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا سیاسی‌ترین بازی جام جهانی نام گرفت. البته این بازی با القاب دیگری همچون «بازی قرن» و «مادر تمام بازی‌ها» نیز معرفی شد.

با این حال در کنار حساسیت‌های روابط سیاسی ایران و آمریکا که به هیجان بازی امشب افزوده است، مصادف شدن این دیدار با ۸ آذر و یادآوری بازی با استرالیا و صعود تاریخی ایران به جام جهانی نیز باعث شده تا بار دیگر شاهد افزایش حساسیت و هیجان این بازی باشیم. دو موضوع مهمی که به طور حتم می‌تواند روی نتایج این بازی نیز تاثیرگذار باشد.

ورزشگاه الثمامه الهامی از کلاه‌های سنتی عربی با نام «عرقچین»

اما فارغ از نتیجه بازی و حساسیت‌های موجود در بازی امشب، دو تیم فوتبال ایران و آمریکا در حالی به مصاف هم خواهند رفت که محل بازی این دو تیم ورزشگاه الثمامه در نظر گرفته شده است.

ورزشگاهی زیبا و نوساز که با الهام از کلاه‌های سنتی عربی با نام «عرقچین» که توسط مردان عرب استفاده می‌شود، طراحی شده و میزبان ۴۰ هزار تماشاگر خواهد بود.

81e8964dd836f4aef0c0b6a7

تبدیل ورزشگاه به هتل پس از پایان جام جهانی

طراحی این استادیوم، یک طراحی برجسته و نمادین به شمار می‌رود و نمایانگر میراث‌فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است. ظرفیت ورزشگاه ثمامه پس از پایان جام جهانی به ۲۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل و یک مسجد در آن ایجاد خواهد شد و بخش بالایی ورزشگاه پس از جام جهانی به هتل تبدیل می‌شود.

ورزشگاهی که امشب تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا در آن به مصاف هم خواهند رفت فارغ از هر نتیجه‌ای که در این بازی رقم بخورد، پس پایان رقابت‌های جام جهانی تبدیل به یک هتل خواهد شد و این ورزشگاه که خود نمایانگر میراث‌فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است به‌عنوان هتل زیبا، سال‌های سال از گردشگران ورودی به قطر میزبانی خواهد کرد.

سال‌هایی که از پی هم خواهند آمد و شاید کمتر گردشگری بعد از گذشت سال‌های متعدد، نتیجه بازی ۸ آذر ۱۴۰۱ بین دو تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا را به خاطر ‌آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز