تنها ۲ درصد از معابر تهران برای معلولان مناسب سازی شده است

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۰۹:۳۰:۰۹
کد خبر: ۱۴۰۷۴۱۸
تنها ۲ درصد از معابر تهران برای معلولان مناسب سازی شده است
عضو شورای شهر تهران گفت: تنها 2 درصد معابر یعنی 228 کیلومتر تهران برای معلولان مناسب سازی شده است ، مدیریت شهری از ابتدا تاکنون کمترین توجه را به مناسبت سازی معلولان داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهرتهران امروز سه شنبه 15 آذر ماه در نطق پیش از دستور یکصد و دوازدهمین جلسه شورا با بیان اینکه روز 12 آذر ماه به نام روز جهانی معلولان نامگذاری شده است گفت: هدف از این روز کرامت معلولان است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش و آمارها 80 درصد معلولان در کشورهای پیشرفته هستند و در ایران نیز یک میلیون 467 هزار و 850 نفر تحت نظر بهزیستی هستند و جمعیت معلولان در تهران بین 900 هزار تا یک میلیون نفر است.

عضو شورای شهر تهران  با بیان اینکه تنها 2 درصد معابر یعنی 228 کیلومتر تهران برای معلولان مناسب سازی شده است گفت: مدیریت شهری از ابتدا تاکنون کمترین توجه را به مناسبت سازی معلولان داشته است.

نجفی با بیان اینکه مناسب سازی و الزام ساختمان‌ها به نیازهای معلولان از اهمیت بسزایی برخوردار است، عنوان کرد: متأسفانه آنچه به عنوان مناسب سازی ساختمان‌ ها شناخته می‌شود در یک بالابر خلاصه شده است و پس از دریافت پایان کار همان بالابر هم حذف می‌شود.

وی تصریح کرد: شهر تهران در حوزه حمل و نقل عمومی دچار مشکل است و با کمبود واگن و اتوبوس رو به رو است و ترافیک شهر مربوط به این کمبودها است و معلولان به اتوبوس و مترو احتیاج دارند.

ایستگاه های مترو به 206 اتوبوس نیاز دارند

عضو شورای شهر تهران با بیان هیچکدام از ایستگاه‌های اتوبوس مناسب‌سازی نشده است گفت: همچنین ایستگاه‌های مترو به ۲۰۶ اتوبوس احتیاج دارند و متأسفانه پله برقی‌های مترو نیز خراب هستند.

نجفی گفت: از شهردار تهران می‌خواهم نسبت به تکالیف خود در قانون حمایت از حقوق معلولان عمل کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز