برگزاری رویداد ۳ گام صنایع دستی با هدف حمایت از تولید/ صنایع بی‌صدا شنیده می شوند

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۲۳:۵۲:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۷۶۸۵
برگزاری رویداد ۳ گام صنایع دستی با هدف حمایت از تولید/ صنایع بی‌صدا شنیده می شوند
معاون صنایع دستی کشور از برگزاری رویداد 3 گام صنایع دستی با هدف حمایت از تولید خبر داد.

مریم جلالی معاون صنایع دستی وزات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار صنایع دستی خبرگزاری برنا درباره برنامه های پیش رو این وزارتخانه اظهار کرد: یکی از برنامه های ما برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی به شکل سنتی است که در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود و سعی شده تا برنامه های جانبی را در آن تدارک ببینیم که هم به تکریم صنعتگران بپردازیم و هم نشست های تخصصی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: هفتمین جشنواره فجر صنایع دستی از دیگر برنامه های پیش روی ماست که شورای راهبردی و کمیته های مربوط به آن تشکیل شده و قرار بر این است تا به نحو مطلوب این رویداد را ساماندهی کنیم.

جلالی با تاکید براینکه جشنواره فجر صنایع دستی برونداد عظیمی از فعالیت های یکساله هنرمندان در سطح بالا را شامل می شود بیان کرد: جشنواره فجر به هنرمندان و ایده های خلاقانه آنان تعلق دارد بنابراین در بالای هرم جشنواره فجر و در قاعده هرم نمایشگاه ملی صنایع دستی برگزار می شود.

معاون صنایع دستی کشور افزود: جشنواره امسال با رویکرد متفاوتی برپا خواهدشد. با حضور حداکثری صنایع بی صدا یعنی آن دسته از صنایعی که در روستاها فعال‌اند با رویکرد حمایتی برگزار می شود.

وی رویداد 3 گام را از دیگر فعالیت های پیش رو امعاونت صنایع دستی برشمرد و گفت: این رویداد در گروه حمایت از تولید درحال انجام است که با همکاری دو معاونت دیگر درحال برگزاری است. هدف ما در 3 گام حل یک مساله است. اولین اقدام در رویداد 3گام  به منسوجات اختصاص داده شده است و نفوذ هنر های سنتی ما در پارچه بافی و نساجی بررسی می شود.

جلالی تصریح کرد: در این رویداد تولید، آموزش و فروش به عنوان 3گام تعریف می شود علاوه براین گام های اولیه برای ایجاد داشبورد مدیریتی و اتاق وضعیت برای صنایع دستی  برداشته شده و امیدواریم در آینده نزدیک در این اتاق به توصیف و تحلیل های دقیق تری ارائه دهیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز