عضو شورای شهر تهران: ظرفیت جابه جایی مترو تهران تا یکسال و نیم آینده ۲ میلیون نفر افزایش می یابد

۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۲۳:۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۴۱۳۰۳۵
عضو شورای شهر تهران: ظرفیت جابه جایی مترو تهران تا یکسال و نیم آینده ۲ میلیون نفر افزایش می یابد
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: سیاست ما درخصوص مترو این است که تعداد ایستگاه ها و واگن ها را افزایش دهیم و درصورت اضافه شدن 630 واگن در یک سال و نیم آینده روزانه 2 و نیم تا 4 میلیون جمعیت را جا به جا کند.

حجت الاسلام سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره بسته تحولی حمل و نقل که در راستای کنترل آلودگی هوا اظهار داشت: سهم خودروهای حمل ونقل عمومی در آلودگی هوا حدودا 2 درصد است ؛ این مقدار در آلودگی هوا قابل ملاحظه نیست. ضمن اینکه سیاست این دوره مدیریت شهری توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی است تا مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و این درحالی است که تامین اتوبوس و مترو ناوگان حمل ونقل عمومی زمانبر است.

وی افزود: شهرداری درصدد است که اتوبوس های نیازمند به تعمیرات را احیا و نوسازی کند و هم به ناوگان اتوبوسرانی اتوبوس های جدیدی تزریق کند، دراین راستا پیگیر تحقق قول دولت برای تامین ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر ها، خریداری اتوبوس های جدید از خودروسازان داخلی و  بدنبال آن کمک و انعقاد قرارداد پیمایشی با بخش خصوصی است. شهرداری از هر طرفی برای نجات شهر از آلودگی و کمبود تلاش می کند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره واگن های مترو بیان کرد: در حوزه کمبود واگن های مترو قرار است 630 واگن توسط دولت خریداری می شود و حدود یک سال و نیم دیگر به مرور به ناوگان متروی تهران اضافه شود و از سوی دیگر شهرداری تهران با بخش خصوصی مذاکراتی را برای خریداری رام های مترو از کشورهای در دسترس کرده تا بتواند قرارداد پیمایشی منعقد کند تا به صورت پیمایشی با همکاری شرکت مترو تهران به بخش خصوصی حق و حقوق آنها را بدهد.

آقامیری ادامه داد: از این 630 واگن مترو 113 واگن تولید داخل است و بقیه واگن ها از واگن ها از کشورهای دیگر وارد کشور می شود.

وی درباره آمار استفاده مردم از حمل ونقل عمومی خاطرنشان کرد: حدود یک ونیم میلیون نفر از مترو و بین هفتصد تا یک میلیون نفر از اتوبوس استفاده می کنند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت : سیاست ما درخصوص مترو این است که تعداد ایستگاه ها و واگن ها را افزایش دهیم و درصورت اضافه شدن 630 واگن  در یک سال و نیم آینده و نگهداری صحیح از قطار های در حال استفاده می تواند روزانه 2 و نیم تا 4 میلیون جمعیت را جابه جا کند.

 آقامیری درباره افزایش ظرفیت اتوبوس ها افزود: درصورتی که بتوانیم تا یک سال و نیم آینده 2 هزار اتوبوس اضافه کنیم استفاده از اتوبوس به حدود 3 برابر می رسد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز