حذف موریانه‌وار مطالب دینی در کتب درسی

۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۲:۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۴۱۳۸۱۳
حذف موریانه‌وار مطالب دینی در کتب درسی
محمدرضا سرشار در صفحه شخصی خود اعلام کرد: در کتاب درسی ادبیات پایه هفتم، در یک متن دو بار عبارت: نماز خواندم؛ وجود داشت؛ در چاپ جدید هر دوی این عبارات حذف شده است! چه دلیلی داشته که از وسط متن فقط همین عبارت حذف شود؟!

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا سرشار فعال فرهنگی در صفحه شخصی خود اعلام کرد: در کتاب درسی ادبیات پایه هفتم، در یک متن دو بار عبارت: نماز خواندم؛ وجود داشت؛ در چاپ جدید هر دوی این عبارات حذف شده است! چه دلیلی داشته که از وسط متن فقط همین عبارت حذف شود؟!

متن کامل به شرح ذیل است: 

حذف موریانه‌وار مطالب دینی در کتب درسی

در کتاب درسی ادبیات پایه هفتم، در یک متن دو بار عبارت: نماز خواندم؛ وجود داشت؛

در چاپ جدید هر دوی این عبارات حذف شده است! چه دلیلی داشته که از وسط متن فقط همین عبارت حذف شود؟!

photo_2022-12-21_13-06-14

تفصیل ماجرا از زبان دبیر کلاس هفتم:

امروز طبق روال همیشگی سر کلاس درس ادبیات پایه هفتم از دانش‌آموزان خواستم تا از روی درس سفرنامه اصفهان بخوانند و همزمان به کتاب خودم نگاه می‌کردم تا کلمات دشوار را برایشان معنا کنم.

داستان در مورد قصه سفر کردن مجید به اصفهان بود چند خطی که دانش آموز خواند و به این جمله رسید بی‌بی وقت نماز صبح بیدارم کرد برایم بار و بندیل بست من هم بیکار ننشستم (با تعجب به دانش‌آموز و کتابم نگاه کردم که چرا دانش‌آموز جمله "من هم نماز خواندم" را نخواند!!)

چیزی نگفتم و ادامه داد. بعد از چند دقیقه باز به این جمله رسید: "ظهر شد. صدای اذان آمد". منتظر ماندم ببینم بعد از این جمله دانش‌آموز چه می‌خواند و در کمال ناباوری دیدم که گفت: "کار اکبرآقا تمام شد" ( در حالی که در کتاب من نوشته بود: "من هم وضو گرفتم و نماز خواندم")

با تعجب بلند شدم و نگاهی به کتاب دانش‌آموزان انداختم دیدم که در هر دو صفحه، جمله نماز خواندن مجید حذف شده است!!

در واقع کتاب اینگونه القا می‌کند که می‌شود بی‌بی نماز بخواند و ما هم به کار دیگری غیر از نماز خواندن مشغول باشیم.

می شود صدای اذان را شنید و نماز نخواند!

مناهج:

امیدواریم آقای رئیسی و وزارت آموزش و پرورش هرچه سریعتر اصلاح کنند.اصلاح و توضیح لازم است که این اقدام مربوط به کدام دولت است؟

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز