کولیوند: باید از کانون های دانش آموزی برای هلال احمر نیرو جذب کنیم

۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۰۹:۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۴۱۴۵۵۵
کولیوند: باید از کانون های دانش آموزی برای هلال احمر نیرو جذب کنیم
رییس جمعیت هلال احمر از جذب نیرو برای این جمعیت از طریق کانون های دانش آموزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست بررسی راهکارهای اجرایی سازی تفاهم نامه همکاری مشترک با جمعیت هلال احمر با حضور یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمرو دبیر جمعیت هلال احمر سلیمانی امروز ۳دی ماه برگزار شد.

پیر حسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر ضمن در این نشست اظهار کرد: اهتمام جدی مدیران جمعیت و مدیران استان ها باید اجرای مفاد تفاهم نامه ها باشد. ما امسال را سال اطلاع رسانی، جذب و ثبت نام قرار دادیم. تا پایان سال باید ثبت نام در سامانه انجام شود و سال بعد آموزش را آغاز کنیم.

وی افزپد: فعالیت و بکارگیری افراد آموزش دیده را در دستور کار داریم و سپس باید با دادن انگیزه  آنها را در مجموعه جمعیت نگه داریم. 

وی افزود: جذب نیرو در هلال احمر را از طریق کانون دانش آموزی در مدارس و با حضور مدیران و تیم مدیریتی وزیر آموزش و پرورش انجام می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: یکی از محورهای اصلی که در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است آشنایی با جمعیت هلال احمر است و به معنای آشنایی با فعالیت های داوطلبانه و بشر دوستانه و انجام کار گروهی است. 

کولیوند با اشاره به اهمیت های کانون های آموزش گفت: در این کانون ها سرمایه اجتماعی افراد افزایش می یابد.

وی با اشاره به این که مدارس جزو استراتژیک‌ترین مکان‌ها هستند، چراکه در زمان بروز بحران از توزیع اقلام امدادی تا مدیریت بحران و اسکان اضطراری در این مکان انجام می‌شود، دانش‌آموزان را سفیران امدادرسانی خواند که با توجه به آموزش‌هایی که در کانون‌های دانش‌آموزی انجام می‌شود، همه مربیان، والدین و اولیای مدارس هم می‌توانند با لزوم امدادرسانی آشنا شوند

کولیوند با اشاره به آموزش ۹۰ هزار مربی و شرکت حدود ۸ هزار مدرسه در طرح دادرس گفت: لازم است که آموزش‌ها توسعه پیدا کند، این توسعه با برگزاری جشنواره، مسابقه و آموزش‌های ترکیبی و با برنامه‌های مشترک بین وزارت آموزش‌وپرورش و جمعیت هلال‌احمر اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به لزوم توسعه اخلاق بشردوستانه در دانش‌آموزان، ادامه داد: ما مرکزی به نام بیمارستان نورافشار را داریم که طبق نظر واقف به کودکان دارای نیاز ویژه خدمات می‌رساند، دانش‌آموزان می‌توانند در این مرکز حاضر شوند و با فرهنگ کمک به دیگران و اخلاق بشردوستانه آشنا شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: ظرفیت‌های بیشماری در قالب فعالیت‌های آموزشی، مذهبی، تربیتی، زیستی و تغییر اقلیم و ورزشی وجود دارد که می‌توان با برگزاری اردوهای مشترک بین وزارتخانه و جمعیت به سرانجام برسد و حتی این برنامه‌ها به صورت بین‌المللی هم برگزار شود.

کولیوند پیشنهاد داد که وزارت آموزش‌وپرورش در طرح غنچه‌های هلال که در مهدکودک‌ها انجام می‌شود، مشارکت بیشتری داشته باشد، با کمک این وزارتخانه، مدرسه امداد‌ونجات احداث شود و همکاری ویژه‌ای بین کانون دانش‌آموزی و اولیای اولیاومربیان به وجود بیاید تا آموزش امدادی توسعه پیدا کند. حضور کارشناسان هلال‌احمر در وزارتخانه می‌تواند کمک به سزایی در توسعه آموزش داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما