جولان تاناکورا در آستانه سال جدید/ عربستان و هند پشت پرده افزایش لباس های دست دوم در ایران

۱۴۰۱/۱۰/۰۴ - ۱۰:۳۳:۳۵
کد خبر: ۱۴۱۵۱۲۴
جولان تاناکورا در آستانه سال جدید/ عربستان و هند پشت پرده افزایش لباس های دست دوم در ایران
متاسفانه در روزهای اخیر که وضعیت معیشتی مردم تحت فشار است و قیمت دلار روز به روز درحال افزایش است، افراد برای خرید یک دست لباس حداقل باید 2 میلیون تومان پرداخت کنند اما قیمت ارزان لباس های تاناکورا سبب شده تا خرید این نوع از پوشاک مورد استقبال قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تاناکورا به لباس هایی گفته می شود که نو نیستند و قبلا توسط شخص یا اشخاصی استفاده شده اند البته تاناکورا تنها شامل لباس نمی شود؛ اسباب بازی، عینک و... را هم می توان در بازار فروش آن پیدا کرد.

فروش لباس تاناکورا از دهه 60 آغاز شده است اما هنوز مشخص نیست که چرا در ایران به جای پوشاک دست دوم از واژه تاناکورا استفاده می شود. در میان لباس های تاناکورا برندهای معروف نظر خریداران را جلب کرده است.

تاناکورایی

این لباس ها از کشور های چین، ترکیه، دانمارک، سوئد، کانادا و آلمان وارد کشور میشود و کشور های صادر کننده آن ها را از طریق عربستان و هند به مرز های سیستان و بلوچستان وارد می کنند این درحالیست که ظاهر این لباس ها و بوی آن ها کاملا مشخص است که قبلا مورد استفاده قرار گرفته و حالت خود را از دست داده است.

میزان رعایت بهداشت این لباس ها به شدت پایین بوده و باعث انتقال بیماری های ناشناخته می شود چراکه برخی از این لباس ها از تن فوت شدگان در آورده شده و به فروش می رسد . در این روزها که بیماری کرونا در سراسر دنیا جولان می دهد امکان انتقال آن از راه این لباس ها نیز وجود دارد علاوه براین گسترش بازار فروش این لباس ها مشکلات فرهنگی عدیده ای را ایجاد می کند.

پوشاک تاناکورا

متاسفانه در روزهای اخیر که وضعیت معیشتی مردم تحت فشار است و قیمت دلار روز به روز درحال افزایش است، افراد برای خرید یک دست لباس حداقل باید 2 میلیون تومان پرداخت کنند اما  قیمت ارزان لباس های تاناکورا سبب شده تا خرید این نوع از پوشاک مورد استقبال قرار گیرد.
 
طبق بررسی های میدانی به گفته فروشندگان این لباس ها با کمترشدن قدرت خرید مردم در ماه‌های اخیر بازار آنان رونق گرفته و هرچه هم نتوانند در جای ثابت‌شان بفروشند، به مترو می‌برند تا در عرض چند ساعت فروخته شود.
 
لباس دست دوم

نکته اینجاست که بازار فروش این نوع از لباس ها مخفیانه نیست و به صورت علنی در خیابان های پر رفت و آمد تهران بدون هیچگونه نظارتی از سمت وزارت بهداشت، شهرداری و نیروی انتظامی در حال خرید و فروش است!

درست است که وزارت بهداشت بارها به مردم تذکر داده تا این لباس ها را نخرند اما این فروشگاه همچنان در سبد انتخابی مردم است اما بهتر است راه حل همیشگی برای این معضل پیدا شود و برندهای وطنی و البته ارزان بیشتر شود تا مردم مجبور نباشند لباس دست‌دوم بخرند!

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز