بندر هرمز برای اولین بار به نام بانوی شهیده نامگذاری شد

۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - ۱۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۳۶۴۹
بندر هرمز برای اولین بار به نام بانوی شهیده نامگذاری شد
مشاور امور زنان کمیته امداد از نامگذاری بندر هرمز به نام بانوی شهیده فاطمه نیک برای اولین بار در جهان خبر داد و گفت: باهمکاری شهرداری و شورای شهر تهران میادین و معابری هم در تهران به نام بانوان شهیده و فرهیخته نامگذاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی خبرگزاری برنا؛  امروز دوشنبه 26دی ماه نشست خبری ششمین همایش بین المللی بانوی مهر با حضور لاله افتخاری مشاور امور زنان کمیته امداد و دبیر همایش و زینب طیبی دبیر علمی همایش بانوی مهر برگزار شد.

در این نشست لاله افتخاری مشاور امور زنان کمیته امداد اظهار کرد: بحث مهمی الگو دهی از حضرت زهرا به بانوان مادران در  قالب همایش بانوی مهر اجرا می شود.

وی بابیان اینکه دوره پنجم این همایش در سال گذشته در فضای نیمه کرونایی در شهر قم برگزارشد، تصریح کرد: دوره ششم این همایش امسال در برج میلاد تهران در  28دی ماه برگزار خواهد شد.

افتخاری با اشاره  به فرمایشات رهبری درباره اغتشاشات اخیر که زن را به بهانه آزادی به میدان آوردند،  افزود: اتحادیه جهانی زنان مسلمان بر اساس نظریه وحی است که  زن و مرد همسفر  و هرکدام دارای شخصیتی مستقل هستند که الگویی است که از   حضرت زهرا که می خواهد مرد را به مقامات بالا ببرد به عنوان  زنی گرانقدر ، قوی و دارای برنامه برای زندگی توانسته است الگو شود و دارای هئیت امنا هیبت مدیره است که در این اتحادیه  بانوان نماینده مجلس و فعال، دانشجو، نخبه و فعال  اقتصادی در این همایش حضور دارند.

 مشاور امور زنان کمیته امداد از برگزاری همایش بانوی مهر در عراق در اسفندماه خبرداد و گفت: در برخی از استان ها این همایش برگزار می شود.

وی  عنوان کرد: هدف اتحادیه زنان مسلمان این است که  بستر تمدن سازی مادر فاطمی همسر، مادر و دختر در این تمدن  تاثیر گذار باشد، است .

مشاور زنان کمیته امداد  با بیان اینکه در این همایش مهمان هایی از خارج کشور داریم گفت: این همایش پژوهشی و فرهنگی ، ترویجی و تفریحی در  چهار شنبه 28 دی ماه ساعت  8 تا 17برگزار خواهد شد  در  زمینه تمدن نوین اجتماعی، جمعیت و مادر فاطمی ارسال شده است و ما باید از تمام ظرفیت خود در تحقق تمدن اسلامی استفاده کنیم.

افتخاری  تصریح کرد:  همایش مقدماتی که در آذرماه در هرمزگان با تلاش هم افزایی بین نهاد ها و ارگان ایجاد کنیم و برنامه های تکریم زنان سازمان هایی چون شهرداری ، شورای شهر تهران ، استانداری تهران، سپاه محمد رسول الله ، سازمان بسیج طلاب، دانشگاه فرهنگیان ،سازمان بسیج زنان کشور و شاهد و کانون همبستگی فرزندان شهدا، وزارت خارجه، رادیو قرآن ،شبکه قرآن و معارف صدا و سیما،  بانک سپه و حوزه علمیه خواهران، جمعیت هلال احمر ، امور  زنان ریاست جمهوری ، انجمن فقهی و حقوقی،بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، دانشگاه امام رضا، آستان قدس ، حرم حضرت معصومه، حوزه علمیه خواهران استان   هرمز گان با این همایش باهم تجمیع شدند.

مشاور امور زنان کمیته امداد از نامگذاری بندر هرمز به نام  بانوی شهیده فاطمه نیک برای اولین بار در دنیا خبر داد و گفت:  این بانوی شهیده در سال 1366 به شهادت رسیده اند همکاری شهرداری و شورای شهر تهران میادین و معابری هم در تهران به نام بانوان شهیده و فرهیخته نامگذاری خواهد شد.

در ادامه نشست زینب طیبی دبیرعلمی همایش بانوی مهر و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان  با بیان اشارات رهبری درباره زن که موضع ما در مقابل با غرب مطالب است  و موضع ما دفاع نیست عنوان کرد: یکی از رسالت های بانوان مسلمان این است که فرهنگ سازی و مطالبه گری انجام دهیم و بتوانیم در حوزه خانواده و زنان جایگاهی که اسلام برای زن در نظر گرفته  را تبیین کنیم و به تعبیر مقام معظم رهبری آن الگویی که غرب تبیین کرده الگوی یک مرد است و در قرآن جایگاه مردان و زنان جداگانه است و ما باید  حضرت زهرا س را در تلاش، کوشش پاک زندگی کردن، عفیفانه در حوزه های اجتماعی حضور پیدا کردن  ، پوشش الگو قرار دهیم و فرهنگ حقیقی را ساطع کنیم.

طیبی بیان کرد: 40 دستگاه  استاندارتهران، جمعیت هلال احمر، شبکه قرآن صدا و سیما ،حوزه علمیه کشور، کمیته امداد، شهرداری تهران، بسیج دانشجویی، حوزه علمیه خواهران، رادیو قرآن، جمعیت هلال احمر  برای برگزاری همایش  بانوی مهر همکاری کرده اند.

وی در این همایش گفت: بیش از 2هزار پژوهش در قالب کتب و نشریه و مقاله و بیش از 2هزار آثار فرهنگی به صورت فیلم و آثار تجسمی از 28استان و 14کشور دریافت کردیم و همچنین میزبان 70مهمان خارجی از فلسطین لبنان، ترکیه عراق سوریه ،کانادا،الجزایر، تایلند، افغانستان و پاکستان هستیم.

 دبیر علمی درباره بودجه رویداد بانوی مهر  گفت: از طریق هم افزایی با دستگاه ها تامین شده است و نهادهای مردمی و تغییر در روش ها ایجاد می کنند و هیچ بودجه ای هزینه نشده است و مهمان های خارجی هزینه سفر به ایران خود پرداخت کرده اند.

وی درباره هزینه رویداد بانوی مهر بابیان اینکه اتحادیه تنها یک نهاد مردمی است، عنوان کرد: یک ریال هزینه ای نکردیم و  هیچ گونه هزینه ای را اسراف نکردیم. کار ما جهادی بوده و ما در بین نماینده جریان سازی برای هم افزایی در بین سازمانها داشته و تنها هزینه ما در ارزیابی این آثار بوده و سازمانها  امکاناتی که داشته در اختیار این نهاد مردمی قرار دادند.

طیبی درباره آثار برگزیده گفت: آثارپژوهشی برگزیده در نشریه علمی و پژوهشی، ترویجی چاپ خواهد شد و کمیته ای به طور تخصصی آثار فرهنگی را در صدا و سیما و نمایشگاه  به نمایش می گذارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز