سخنان رهبر انقلاب درباره گردشگری اهمیت این صنعت را نشان داد/ چشم رنگی‌های اروپایی دلسوز ما نیستند

۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۴۱۵۱
سخنان رهبر انقلاب درباره گردشگری اهمیت این صنعت را نشان داد/ چشم رنگی‌های اروپایی دلسوز ما نیستند
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان‌گردی ایران گفت: صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری نشان داد صنعت گردشگری یکی از اولویت‌های مهم نظام و دولت به حساب می‌آید.

حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان‌گردی ایران در گفت وگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا با اشاره به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری درباره ضربه زدن دشمن به نقاط قوت کشور مثل گردشگری گفت: خیلی وقتی‌ها وقتی صحبت از گردشگری به میان می‌آید برخی‌ها انتقادهایی به این حوزه دارند که گردشگری اولویت دولت و نظام نیست اما صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری نشان داد این صنعت یکی از اولویت‌های مهم نظام و دولت به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: بیانات معظم‌له نشان داد که صنعت گردشگری اهمیتی دو چندان دارد و با توجه به اهمیت این صنعت و نقش آن در حوزه اقتصاد و درآمدزایی کسی نمی‌تواند از مسئولیت شانه خالی کند و همه باید در این حوزه تلاش خود را مضاعف کنند تا شاهد روزهای درخشان در این صنعت باشیم.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار مساعدی در تمام استان‌های کشور در حوزه گردشگری وجود دارد و این ظرفیت‌های مورد علاقه تمام گردشگران دنیا از جمله گردشگران کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه است.

رفیعی گفت: متأسفانه گاهی اوقات شاهد این هستیم که با کوچکترین اتفاق در ایران کشورهای اروپایی درباره سفر شهروندان خود به ایران هشدار می‌دهند، در حالی که بازار اصلی هدف ما در گردشگری کشورهای منطقه و اسلامی است.

وی ادامه داد: تا قبل از شیوع کرونا بیش از 8 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شدند که از این تعداد 35 هزار نفر از کشورهای اروپایی بودند، بنابراین با توجه به رفتارهای نامناسب برخی از دولت‌های اروپایی و نیز پروژه ایران‌هراسی بهتر این است که روی کشورهای هدف در منطقه و کشورهای مسلمان کار کنیم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان‌گردی ایران اضافه کرد: در حقیقت کشورهای چشم‌رنگی اروپایی دلسوز ما نیستند و با کوچکترین اتفاق در ایران یا گردشگری ما را تحریم می‌کنند و یا مانع سفر شهروندان خود به ایران می‌شوند.

رفیعی خاطرنشان کرد: بیانات دلسوزانه مقام معظم رهبری نشان از اهمیت صنعت گردشگری دارد و به همین علت برای استفاده از هرچه بهتر از ظرفیت‌های گردشگری و برطرف کردن مشکلات، به نظر می‌رسد باید ستادی به نام ستاد مانع‌زدایی تشکیل شود تا با حضور علاقه‌مند و فعال در حوزه گردشگری از بخش خصوصی و دولتی مسائل و مشکلات این حوزه احصا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز