بررسی توسعه و احداث سازه های هویت بخش در تهران در لایحه برنامه چهارم شهرداری تهران

۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - ۱۱:۵۹:۳۴
کد خبر: ۱۴۲۴۱۶۸
بررسی توسعه و احداث سازه های هویت بخش در تهران در لایحه برنامه چهارم شهرداری تهران
اعضای شورای شهر تهران به بررسی حکم 98 تا 115 لایحه برنامه چهارم شهرداری تهران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اعضای شورای شهر تهران در ادامه بررسی احکام لایحه برنامه چهارم شهرداری تهران به بررسی حکم ۹۸ رسیدند که میثم مظفر در تشریح جزئیات این حکم،اظهار کرد: تدوین سند توسعه سلامت شهر تهران در برش منطقه‌ای حداکثر یک سال بعد از ابلاغ برنامه در این حکم مورد توجه قرار گرفته است که توسعه کانون‌های سلامت و خانه‌های سلامت با همکاری نهادهای مربوطه در این حکم مورد توجه قرار گرفته است.

مظفر در قرائت حکم ۹۹ برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران نیز گفت: توسعه و احداث سازه‌ها و نمادهای هویت بخش و الهام بخش در تهران حداکثر تا پایان برنامه ۱۵ نماد فاخر در سطح ملی مورد تاکید قرار گرفته است.

عضو شورای شهر تهران بیان  کرد: در حکم صدم برنامه توسعه نیز بهسازی آرامستان‌های تاریخی در بافت شهری با رعایت استانداردهای زیست محیطی تاکید شده است.

وی افزود: در حکم ۱۱۱ برنامه توسعه هم به مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه شده که شهرداری موظف است در راستای پیشگیری و کاهش آسیب اجتماعی و حمایت از اقشار در معرض آسیب نسبت به توسعه قرارگاه اجتماعی برای ساماندهی معتادان متجاهر، زنان سرپرست خانوار و ... اقدام کند.

مظفر ادامه داد: در حکم ۱۰۲ نیز آمده است که شناسایی و ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری، فضاهای آسیب دیده و پرخطر در راستای ارتقای امنیت اجتماعی حداقل پنج نقطه به صورت سالیانه در دستور کار شهرداری تهران باید قرار گیرد. در حکم ۱۰۳ نیز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از رصدخانه شهری تا پایان دوره برنامه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: طبق حکم ۱۰۴ باید مسئله حمایت و آموزش کارآفرینی و صنایع خلاق برای افراد آسیب دیده با حمایت مساجد، سراهای محله و با برگزاری بازارچه‌های خیریه مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: از آنجایی که احکام بعدی در مورد هوشمندسازی است دعوت می‌شود که علی اصغر قائمی مابقی احکام را قرائت کند.

علی اصغر قائمی نیز با تاکید بر اینکه شهرداری موظف است به منظور توسعه زیرساخت‌های فناورانه نسبت به اجرای احکام ذیل اقدام کند، گفت: در حکم ۱۰۵ آمده است که شهرداری باید تا حداکثر شش ماه بعد از ابلاغ این برنامه، تدوین سند حکمروایی فناوری اطلاعات را تهیه و برای بررسی به شورای شهر بیاورد.

وی با بیان اینکه در حکم ۱۰۶ برنامه چهارم توسعه شهرداری نیز ارائه خدمات غیر حضوری و برخط از یک درگاه واحد مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در حکم ۱۰۷ توسعه زیرساخت‌های ارتباطات دیجیتال پایه و توسعه ۳۰۰ کیلومتری فیبر نوری و توسعه اینترنت اشیاء مورد توجه قرار گرفته است.

قائمی با تأکید بر اینکه در حکم ۱۰۸ ارتقاء و به روز رسانی تجهیزات و تاسیسات بر اساس احکام پدافند غیر عامل مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: در حکم ۱۰۹ تاکید شده است که شهرداری باید تا شش ماه بعد از ابلاغ این برنامه، لایحه حکمروایی شهری را به شورای شهر بیاورد و در حکم ۱۱۰ نیز ارائه یک سند مقیاس پذیری الکترونیک و همچنین در حکم ۱۱۱ اجرای سند جامع نظام آماری شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در حکم ۱۱۲ بر انتشار برخط تمامی اطلاعات و داده‌ها بر روی سامانه شفافیت تاکید شده و در حکم ۱۱۳ و ۱۱۴ نیز بر مسئله امنیت فناوری اطلاعات، پیاده سازی ساز و کار پیشگیری از نفوذ، دسترسی غیر مجاز، دستکاری داده‌ها، جعل و یا قطع داده‌ها تاکید شده است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در حکم ۱۱۵ نیز تدوین و پیاده سازی نظام سطح خدمت و سیستم تداوم کسب و کار تا ۱۸ ماه بعد از ابلاغ مورد تاکید قرار گرفته است. به عبارت دیگر شهرداری باید تضمین دهد که در طول ارائه خدماتش تنها یک روز اجازه دارد که قطع سیستم داشته باشد و در مابقی روزها باید خدمات شهرداری به صورت کامل ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز