زاکانی: پلاک گذاری ۲ میلیون موتور سیکلت کاربراتوری در تهران/ ۳۰۰ هزار موتور در ۴ سال آینده برقی می شود

۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۱۰:۲۵:۲۰
کد خبر: ۱۴۲۵۴۹۳
زاکانی: پلاک گذاری ۲ میلیون موتور سیکلت کاربراتوری در تهران/  ۳۰۰ هزار موتور در ۴ سال آینده برقی می شود
شهردار تهران گفت: مطابق آمار تا آبان ماه امسال بالغ بر دو میلیون و ششصد هزار موتور سیکلت در شهر تهران پلاک گذاری شده است که حدود دو میلیون از این تعداد یعنی ۷۶ درصد موتورسیکلت‌ها فرسوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ صبح امروز اول بهمن ماه ۱۴۰۱  آیین رونمایی از پروژه پایلوت ارزیابی و امکان سنجی اجرای موتور برقی و اسکوتر اشتراکی (موتورسیکلت‌های برقی شبکه پست) که یکی از پروژه‌های بسته حمل و نقل پاک است، همزمان با بیست و یکمین شنبه امید و افتخار در موزه پست کشور باحضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، علیرضا زاکانی شهردار تهران سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران به دنبال ایجاد فضایی برای مدیریت مشارکتی است، گفت: امروز نیز در اینجا ما شاهد نمود یکی از این مدیریت های مشارکتی هستیم. شهرداری تهران همراه با وزارت ارتباطات و شرکت پست، سازمان اوقاف، سازمان حفاظت محیط زیست، بانک رسالت و بانک مهر اقتصاد همکاری‌ای را آغاز کرده که ماحصل آن شروع مسیری است برای رفع آلایندگی هوای شهر تهران.

وی در ادامه افزود: مطابق آمار تا آبان ماه امسال بالغ بر دو میلیون و ششصد هزار موتور سیکلت در شهر تهران پلاک گذاری شده است که حدود دو میلیون از این تعداد یعنی ۷۶ درصد موتورسیکلت‌ها فرسوده است و البته عمده آنها مربوط به موتورهای کاربراتوری می باشد.

موتور برقی

شهردار تهران تاکید کرد: هر موتور کاربراتوری اندازه ۱۰ موتور انژکتوری و ۱۳ ماشین یورو ۵ آلاینده ایجاد می کند. از طرفی در ساعات پیک حمل و نقل حدود ۱۳ درصد رفت و آمد های شهری تهران به وسیله این موتورها انجام می شود، بنابراین با توجه به این آمار تصمیم گیری در رابطه با موتورهای کاربراتوری بسیار مهم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای برقی کردن موتورها برای شهر تهران تصریح کرد: با این اتفاق علاوه بر این که ظرفیت بسیار بالایی در صرفه جویی مصرف سوخت ایجاد می شود، در بعد آلایندگی هوا نیز ماه شاهد چالش های کمتری در تهران و سایر کلانشهرها خواهیم بود.

زاکانی  در پایان تاکید کرد: حدود ۳۰۰ هزار موتور کار در تهران داریم که مطابق برنامه چهار ساله شهرداری تهران در تلاش است این ۳۰۰ هزار موتور را در وهله نخست برقی کند.

 انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز