معاون وزارت آموزش و پرورش: عدم حضور دانش آموزان در مدرسه آسیب اجتماعی بیشتری به همراه دارد

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۱۴:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۴۲۶۱۳۰
معاون وزارت آموزش و پرورش: عدم حضور دانش آموزان در مدرسه آسیب اجتماعی بیشتری به همراه دارد
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: کنترل آلودگی هوا و یا در امان ماندن دانش آموزان از آسیب‌های هوای آلوده همچنان تعطیل می‌شود، در حالی که آسیب‌های اجتماعی عدم حضور آن ها در مدرسه، بسیار بیشتر و غیرقابل جبران تر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با انتشار پیامی نوشت: مدرسه «کانون فرهنگی محله» به دلیل کنترل آلودگی هوا و یا در امان ماندن دانش آموزان از آسیب‌های هوای آلوده همچنان تعطیل می‌شود، در حالی که آسیب‌های اجتماعی، عاطفی، روحی و احتمالاً اخلاقی عدم حضور آنها در مدرسه، بسیار بیشتر و غیرقابل جبران تر است.

وی افزود: براساس قانون حمایت از حقوق کودکان، پدر و مادر، معلم، مدیر و هر فردی که با کودکان در ارتباط باشد و شاهد در معرض آسیب قرار گرفتن آنان باشد و بتواند مانع شود و کاری انجام ندهد مجرم شناخته شده و جرائمی برای او درنظر گرفته می شود. دور کردن دانش آموزان از فضای تعاملی و جمعی مدرسه و قرار دادن او در معرض آسیب های انکارناپذیر فضای باز مجازی در دادگاه وجدان همه ما جرمی سنگین تر از جرم مندرج در قانون حمایت از کودکان به حساب می آید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این تعطیلی ها باید به کمترین میزان خود برسد. ضمن اینکه هیچ تحقیق منسجمی درخصوص میزان مصونیت دانش آموزان غیرحضوری شده، از عواقب حضور در فضای مدرسه و کلاس درس به انجام نرسیده است. باید به فکر آسیب‌های جدی تر بچه ها در تعطیلی‌ها باشیم.

 انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز