۵۴ درصد از جامعه فرهنگیان را بانوان تشکیل می دهند

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۱:۲۹:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۶۵۴۱
۵۴ درصد از جامعه فرهنگیان را بانوان تشکیل می دهند
وزیر آموزش و پرورش گفت: قبل از انقلاب ۶۰درصد زنان بی سواد بودند و اکنون 54 درصد از فرهنگیان بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛  همایش بانوی فرزانه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و  گرامیداشت روز زن و مادر امروز دوشنبه ۳بهمن ماه همزمان باولادت امام محمد باقر باحضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش برگزارشد.

یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش در این همایش اظهار کرد: جامعه ما از محوری ترین حوزه تربیت بهره مند شود و رشد خودبه سوی تعالی باشد. امام صادق دانشگاهی را به وجود آورد و دانشمندانی را در حوزه علوم پایه مثل ابوریحان بیرونی تربیت کردند و از نتایج  تحقیقات افرادی چون زکریای رازی و ابوریحان بیرونی  انسانهایی که جامعه کنونی خود را پیشرفته می دانند استفاده میکنند و ما باید این مسایل و نتایج علمی را به نسل بعد منتقل کنیم.

وی با اشاره به محوریت اغتشاشات اخیر که زنان بوده اند اشاره کرد و گفت: در گذشته محوریت قدرت جمعیت ، صنعتی بودن، سلاح، سلاح هسته ای و اکنون فناوری اطلاعات و فناوری نوین است اما مدتی است که این موضوع تغییر یافته است و زنان را محور قرار داده اند.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره با تحریم سپاه از سوی پارلمان اروپا بیان کرد:  براساس  قوانین بین المللی نظام ارتش تحریم نمی شود و زمانی که تحریم میشود  یعنی در حوزه تربیت نقش دارد.

 نوری بابیان تعبیر رهبر از زن به عنوان اینکه ریحانه است و از نبود این ریحان جامعه تنفس نمی کند، خاطر نشان کرد:  زن مسئول خانواده و تربیت  است  همچنین به عنوان رئیس در خانه و محور تربیت و فراهم کردن بستر تربیت است و دیگر اعضای خانواده کارگزاران او هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: زن بعد از انقلاب در جامعه نقش آفرینی می کند و این درحالی است که قبل از انقلاب ۶۰درصد زنان بی سواد بودند و اکنون 54 درصد از فرهنگیان بانوان هستند. همچنین دانش آموزان پسر یک درصد بیشتر از دانش آموزان دختر بیشتر است.

وی با اشاره به شهادت زنان در جنگ تحمیلی و زن راجع در انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند عنوان کرد: مردان  در گذشته با  تولد دختر رنگش سیاه و ننگ می دانستند و سپس دختران را زنده به گور می کردند و اسلام این موضوع را تغییر داد و انقلاب باعث نقش آفرینی زنان در جامعه شد.

نوری افزود: زنان عنصر مهم  در تربیت و زیست بوم جدید هستند و دشمنان نیز خانواده و زنان را هدف قرار دادند و از  طریق رسانه در پیشبرد اهدافشان استفاده می کنند و همچنین سعی در دورکردن دانش آموزان  از طریق فیلم هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دنیا وقتی شاخص آلودگی به ۳۰۰ می رسد مدارس تعطیل می شود،  تصریح کرد: در ایران شاخص  به ۱۵۰ می رسد مدارس را تعطیل می کند در حالیکه هزار میلیارد هزینه آموزش وپرورش موثر می شود باید به طور منطقی و در زمانی که جان دانش آموزان در خطر است تعطیل شود.

در ادامه این مراسم امامی رضوی معاون امور زنان وزارت آموزش و پرورش، گفت: آموزش ما از حضرت فاطمه نقشه راهی بی بدیل برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف در عرصه اجتماعی است.

وی افزود: با نگاه تحولی دولت سیزدهم و حمایت وزیر آموزش و پرورش در جهت تعالی دختران، ارزش های اسلام بیش از پیش در حوزه زنان نمایان شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: شکوفایی زنان و دختران تراز انقلاب از جمله برنامه‌های ماست که در این راستا  با تقویت هویت دختران در افق آینده ایران با محوریت خانواده تداوم می‌یابد.

امامی افزود: برای پرورش دختران در نقش مادری و همسری فعال متعهد اجتماعی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی در پایان عنوان کرد: تربیت زنان و دختران کارآمد، با نشاط، متعهد به آرمان‌های انقلاب و قوانین کشور از اهم برنامه ها در آموزش و پرورش است.خود داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز