ستاری فرد: هزار و ۱۸۰ فضای ورزشی در مدارس ایجاد شده است

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۲۳:۰۱:۰۶
کد خبر: ۱۴۲۷۳۰۱
ستاری فرد: هزار و ۱۸۰ فضای ورزشی در مدارس ایجاد شده است
سخنگوی وزارت آموزش وپرورش از ایجاد هزار و 180 فضای ورزشی در مدارس خبر داد و گفت: نصف این تعداد را آموزش و پرورش و نصف دیگر را خیرین و بنگاه های اقتصادی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی ساخته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آموزش و پرورش ازابتدای سال جاری برای سلامتی دانش آموزان که سه سال به دلیل شیوع بیماری کرونا در منازلشان آموزش مجازی دیده که همین موضوع باعث اضافه وزن و چاق شدن آنها شده بود طرحی باعنوان طرح آزاد سازی و مردمی شدن ورزشی آغاز کرد؛ در این طرح همه مردم به خصوص دانش آموزان و اولیا می تواند به صورت رایگان از یک هزار فضای ورزشی استفاده کنند.

همچنین آموزش و پرورش طرح توسعه فضاهای ورزشی در مدرسه با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه دانش آموزی از نظر جسمی و روانی، ایجاد شادابی در بین دانش آموزان، کیفیت بخشی به ساعات درس تربیت بدنی اجرا کرد و طبق سند تحول بنیادین و اردوهایی برای دانش آموزان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و روانی سعی در گسترش این طرح دارد.

صادق ستاری فرد سخنگوی آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ درباره ساخت فضا های ورزشی در مدارس با توجه به کسری بودجه 1401 وجود دارد، اظهارداشت: در ساخت اماکن ورزشی در مدارس خیرین و نهاد ها باید به آموزش و پروش کمک کنند. 

وی ادامه داد: تاکنون هزار و 180 فضای ورزشی در مدارس ایجاد شده است که نصف آن این تعداد را آموزش وپرورش و نصف دیگر مدارس، خیرین و بنگاه ها و قرارگاه ها ساخته شده است.

با توجه به بودجه 1402 آموزش و پرورش و کسری هزار و 500 میلیارد تومانی، نیازمند گسترش فضای ورزشی در مدارس به کمک های خیرین و نهادها هستیم. 

 انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز